Gå til innhold

Test: Corsair H70


Anbefalte innlegg

Jeg savner Zalman reserator på markedet; vannkjøling UTEN bråkete vifter! Hvor er denne blitt av??

 

Ja, ser ut som de fleste bruker vannkjøling for overklokking, men for min del;

-vannkjøling for en komplett lydløs PC!

Jeg bruker min PC i lydstudio og da er Zalman reseratoren perfekt å bruke, ingen støy, kun harmonisk musikk! :)

Problemet med Zalman Reserator er at den har veldig dårlig ytelse. Den er faktisk ikke merkbart bedre enn stock. Den har veldig svak pumpe, elendig vannblokk og radiatoren er, i tillegg til å være vifteløs, veldig lite effektiv. Jeg vil tippe de sluttet å lage den fordi den rett og slett var et dårlig produkt. Vifteløse radiatorer er som vifteløse strømforsyninger, egentlig. Det funker mye bedre med noen vifter på veldig lav RPM, noe som ikke blir helt lydløst, men veldig nært.

 

Når det er sagt, er det likevel mulig med helt passiv vannkjøling. For noen år tilbake klarte forumbrukeren Apstein å vannkjøle PC-en sin uten verken pumpe eller vifte. Hvis man resignerer seg til å bruke en støysvak pumpe, er det nok mulig å kjøle ganske mye ved å bruke en stor radiator, slik som denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke forstå hvorfor dere ikke sammenligner med luftkjølere i testen? Jeg synes bildet blir mye mer interessant da i hvert fall:

 

Testresultater_.png

 

Temperaturutavboksen_.png

 

Som vi ser blir dette vannkjølingssettet slått av flere luftkjølere. Når Corsair H70 i tillegg bruker to 120 mm vifter som snurrer 2000 rpm og har en vannpumpe, kan jeg ikke forstå annet enn at det vil bli fryktelig mye støy. Synes det virker særdeles lite attraktivt med dette settet...

Lenke til kommentar

I følge andre, store internasjonale tester yter den på lik linje med Noctua NH-12UP SE2. Da er prisen alt for høy.

Noctua NH-D14 har betraktelig bedre ytelsesverdier og er mer stillegående. I tillegg får du den for 250kr mindre. Her er luft bedre (Noctua vs Corsair) vil jeg si. Har selv NH-D14 og HWs test taler for seg. Når jeg kan skaffe NH-D14 til totalt 650kr i lokalbutikk sier det selv at vannkjøling(H70) er lite aktuelt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket testene av Corsair Hydro Series H70 for en stund siden allerede. Men derfor denne er litt bedre en h50 er jo at den har 2 raskere vifter på 2000rpm som lager mye støy ut i fra testene og fått litt større radiator en h50.

 

Denne test siden er veldig kjekt hvis dere vil se på tester av forskjellige produkter

 

http://www.testseek.com/computers/cooling/watercooling/corsair_hydro_series_h70-p-2309ca17-301d-2dda-c0cc-6a4c1f618969.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

Tenkte jeg bare skulle nevne for de som vurderer Corsair sin h50 eller h70.

Gjør som det foreslås, trekk inn luft i kabinetttet istedet for å trekke det ut gjennom radiator.

Selv har jeg nå testet begge deler, og det jeg kom fram til var:

Ved å trekke ut luft gjennom radiator, hører du MER STØY enn det du ville gjordt om du trekker dette inn i kabinettet. (svak piping skapes i det luft passerer gjennom radiator)

Dette kommer slevfølgelig litt ann på hva slags kabinett man har, men likevel.

Selv snudde jeg luftflyten i kabinettet mitt, og det fungerer like greit kjølingsmessig + bedre lydmessig.

 

I tillegg.. SKIFT VIFTER! Jeg for min del bruker Akasa Apache, men Noctua er nok heller ikke et dumt valg.. (jeg ville holde PC'en mørk, så derfor falt valget på Akasa Apache) Det sørger raskt for mindre støy og bedre luftflyt gjennom radiator. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...