Gå til innhold

Corsair fortsetter med vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

13 grader reduksjon fra en stock H50 med en vifte sikkert. Blir nok ikke så mye reduksjon fra en H50 med 2 bra Push/Pull vifte.

Enig, men ser dog lovende ut.

Radiatoren har to vifter, begge på 120 mm. Videre er radiatoren er dobbelt så tykk som sist, og har en vifte på hver side.

Kunne vært annereledes formulert, ble litt: "fra radiatoren og videre til radiatoren".

Lenke til kommentar
Ifølge Corsair kan man vente seg en temperaturreduksjon på en Core i7 920 kjørende på 3,8 GHz på hele 13°C dersom man går fra en H50 til en H70.

Dette er intet annet enn forferdelig dårlig reklame for H50. Dere som har H50: Er den virkelig så elendig som de påstår her?

 

En god vannkjøler bør klare å holde den prosessoren kjøligere enn 13°C over romtemperatur.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se skikkelige tester av denne enheten.

 

EDIT: Det er snakk om en Core i7 920 klokket til 3.8GHz med 1,34v vCore. Du mener altså at delta mellom prosessortemperatur og romtemperatur bør være mindre enn 13 grader ved idle? (romtemp 20 -> cputemp mindre enn 33 grader)?

 

Jeg klarer 3.8GHz på ca 1,1v vCore på min prosessor. Da vil jo temperaturen være god. Men kjører du 1,34v gjennom den klarer du neppe 13 grader delta til romtemp. Det artikkelen sier er derimot at temperaturen du får med H70 vil være 13 grader kjøligere enn en stock H50 (med en enkelt vifte) og den samme Core i7 920 prosessoren med 1,34v vCore.

 

Si at H50 vil gi deg maks 65 grader ved load. Så vil H70 kunne gi deg 52 grader ved load. Altså 13 grader bedre.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Ifølge Corsair kan man vente seg en temperaturreduksjon på en Core i7 920 kjørende på 3,8 GHz på hele 13°C dersom man går fra en H50 til en H70.

Dette er intet annet enn forferdelig dårlig reklame for H50. Dere som har H50: Er den virkelig så elendig som de påstår her?

 

En god vannkjøler bør klare å holde den prosessoren kjøligere enn 13°C over romtemperatur.

Og da tok du overklokken på nesten 1,2ghz med i regnestykket ditt?

Men 13°C var voldsomt.

Lenke til kommentar
Ifølge Corsair kan man vente seg en temperaturreduksjon på en Core i7 920 kjørende på 3,8 GHz på hele 13°C dersom man går fra en H50 til en H70.

Dette er intet annet enn forferdelig dårlig reklame for H50. Dere som har H50: Er den virkelig så elendig som de påstår her?

 

En god vannkjøler bør klare å holde den prosessoren kjøligere enn 13°C over romtemperatur.

Det tilkommer jo litt termiske egenskaper i de oppsettene man har -min fungerer rimelig bra på en Q9550 klokket til 3,8Ghz (2,83 stock) på et P45 HK i Antec P182, med ATI (member of AMD) HD 5850. idler mellom 55-62 grasder, oppe i max 85 på sitt heteste, men så er ikke P182 et kabinett som sluser extreme mengder luft gjennom heller.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Ifølge Corsair kan man vente seg en temperaturreduksjon på en Core i7 920 kjørende på 3,8 GHz på hele 13°C dersom man går fra en H50 til en H70.

Dette er intet annet enn forferdelig dårlig reklame for H50. Dere som har H50: Er den virkelig så elendig som de påstår her?

 

En god vannkjøler bør klare å holde den prosessoren kjøligere enn 13°C over romtemperatur.

 

Elendig ville jeg ikke kalle den

Her har dere tempraturen min akkurat nå.

Har msn,spotify,google chrome, firefox med et lass med faner,en film på vlc og steam i bakgrunnen.

Når jeg spiller f.eks Bad company 2 så går load rundt 90% og kommer da aldri no særlig over 55c

Dette er med stock vifte.

H50.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...