Gå til innhold

Corsair fortsetter med vannkjøling


Anbefalte innlegg

[H]ard|ocp unboxer H70

 

http://www.hardocp.com/article/2010/08/03/corsair_h70_cpu_cooler_unboxing

 

 

The Hydro Series H70 is an evolution of the award-winning Hydro Series H50, with several significant upgrades that enable it to deliver even greater colling performance. These upgrades included a thicker 120mm radiator unit (50mm) with a higher heat-exchanging capacity, and a more efficient, low-profile pump/cold-plate unit that can soak up more heat and provide even lower CPU temperatures. The Hydro Series H70 also features two speed-switchable 120mm cooling fans in a push-pull configuration to provide powerful cooling airflow at low noise levels.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg fryktet er det veldig korte slanger på denne kjøleren. H50 sliter forøvrig med det samme. En 120mm radiator som er 5cm tykk, med to stk vifter i push pull tar en del plass, spesielt hvis man må ha den oppe ved prosessoren på utblås bak. Den vil bygge ganske mye inn over hovedkortet, gjerne blokke kontakter som er der oppe og kanskje komme i konflikt med enkelte PWM kjølere.

 

Skulle virkelig sett at denne kom med lengre slanger for større fleksibilitet mtp plassering i kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som jeg fryktet er det veldig korte slanger på denne kjøleren. H50 sliter forøvrig med det samme. En 120mm radiator som er 5cm tykk, med to stk vifter i push pull tar en del plass, spesielt hvis man må ha den oppe ved prosessoren på utblås bak. Den vil bygge ganske mye inn over hovedkortet, gjerne blokke kontakter som er der oppe og kanskje komme i konflikt med enkelte PWM kjølere.

 

Skulle virkelig sett at denne kom med lengre slanger for større fleksibilitet mtp plassering i kabinettet.

Enig og uening, H50 kunne ha hatt korte kabler for diskre montering bak, H70 skulle hatt så lange at du kunne montert det i fronten på et kabinett, hadde vært sweeet.

Lenke til kommentar

H50 yter vel ca som en god luftkjøler, men bråker vel noe mer, samt koster ca. det samme.

 

Men det gir vel en e-penis.

-den yter omtrentlig som Thermalright Ultra Extreme. Den har imidlertid en stor fordel: den blåser ikke varmluften i kabinettet, den blåser den rett ut, hvilket gir bedre innvendige temperaturer.

Lenke til kommentar

H50, den har jeg. Kjekk sak. Kanskje jeg oppgraderer.

 

 

hvordan er lydnivået på pumpen? lar den seg regulere?

 

-den tror jeg ikke er regulerbar. I mitt P182 så er det viftene jeg hører, ca. 1300rpm, ikke pumpa. Av andre vannkjølinger jeg har hatt er denne helt glimrende enkel, og hører ikke pumpedur.

Lenke til kommentar

"i alle fall lover Corsair både en bedre kjøleevne, samtidig som støynivået er senket enda et par hakk."

Er spent på om støynivået kan bli lavere. H50 har en vifte som kjører på 1700 rpm, H70 har to som kjører på henholdsvis 1600 og 2000 rpm.

 

Ha ha, det var det jeg trodde - støyen blir høyere:

 

"The Corsair H70 is a great all-in-one liquid cooler, though its two fans put out a lot more noise than the H50's—the regulator cables help a little bit"

Kilde: testen B-QL linker til.

Lenke til kommentar

http://www.hexus.net/content/item.php?item=25823&page=5

 

H70 review mot H50 og Noctua NH-D14

 

Den slår faktisk NH-D14 på kjøling, men bråker vesentlig mere.

 

"Lowering the speed of Corsair's fans to 1,600rpm helps, but the cooler remains clearly audible. In comparison, both Noctua's NH-D14 and Prolimatech's Megahalems are quieter; the latter being the pick of the bunch when configured with Akasa Apache fans."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...