Gå til innhold

Ønsker avgift på PC og mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Få fjerna den forbanna avgiften! Hvorfor skal vi som aldri ser på NRK betale avgift fordi vi har en TV? Jeg har ikke engang tilkbling til parabol/kabel der jeg er. Bruker bare TVen til å spille på/se film. Hvorfor skal da jeg betale avgift? NRK- lisensen var kanskje logisk når vi bare hadde èn kanal her i landet, men i 2010 blir det helt feil. Hvorfor kan ikke betaling i det minste foregå på samme linje som andre kanaler som vi betaler via en distrubetør? Da slipper vi som ikke har TV- kanaler å betale for noe vi ikke får/trenger.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Få fjerna den forbanna avgiften! Hvorfor skal vi som aldri ser på NRK betale avgift fordi vi har en TV? Jeg har ikke engang tilkbling til parabol/kabel der jeg er. Bruker bare TVen til å spille på/se film. Hvorfor skal da jeg betale avgift? NRK- lisensen var kanskje logisk når vi bare hadde èn kanal her i landet, men i 2010 blir det helt feil. Hvorfor kan ikke betaling i det minste foregå på samme linje som andre kanaler som vi betaler via en distrubetør? Da slipper vi som ikke har TV- kanaler å betale for noe vi ikke får/trenger.

 

Lever TV'en inn til en TV reparatør, som setter TV tuneren i TV'en din ut av spill. Dermed har du en avgiftsfri monitor som du kan se på film og bruke til spill.

 

Sørg for å få kvitering på at denne jobben er gjort, og send kopi til NRK lisenskontoret.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang tilkbling til parabol/kabel der jeg er. Bruker bare TVen til å spille på/se film. Hvorfor skal da jeg betale avgift?

Du kan plombere antenneinngangen, da slipper du avgift, i alle fall med mindre AP, Høyre mm. får det som de vil.

 

Hvorfor kan ikke betaling i det minste foregå på samme linje som andre kanaler som vi betaler via en distrubetør? Da slipper vi som ikke har TV- kanaler å betale for noe vi ikke får/trenger.

Fordi NRK da ikke lenger ville være en allmennkringkaster. De aller fleste europeiske land har allmennkringkastere, så det må jo være noe ved denne modellen som appellerer.

Lenke til kommentar

Det er en illusjon at politikere er på stortinget for å tjene folket sitt beste. De er der for å tjene Norge AS og systemet. Men det er vi som lar drittsekkene sitte med den makten de har. Jeg er rimelig sikker på at 99% av befolkningen ikke vil ha så mange skatter og avgifter. Tanken på at hver enkelt borger bidrar til "fellesskapet" er selvfølgelig god, men systemet har blitt FOR stort og tjener ikke lenger vårt beste.

 

Anbefaler folk å ikke stemme ved valg mer, fordi om ingen stemmer så sender man et budskap til systemet at vi ikke vil ha det lenger! Konvensjonell visdom sier at "hvis du ikke stemmer så har du ingenting å klage over". Vel jeg er uenig! Stemmer folk så holdes bare illusjonen levende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så nå skal bredbåndsleverandører i likhet med forhandlere av tv-apparater informere NRK om kundene sine? Skal de da rangeres, slik at de som har fiber betaler mer enn de med 1Mbit linjer? Og hva med de som har mobilt bredbånd? F.eks de som har slike "litt bruk" abonnement vil jo ikke bruke mobilen til data i nevneverdig grad i motsetning til de med raskt bredbånd.

 

Og jeg som trodde at NRK fikk nok penger med tanke på at det omtrent ikke er mulig å ha "gratis" TV lenger da man uannsett må ha kort/dekoder fra RiksTV/Canal Digital/Get.. Men men, klart det er dyrt å holde Eurovision.

 

Gi NRK lov til å ha reklame, så er problemet løst.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang tilkbling til parabol/kabel der jeg er. Bruker bare TVen til å spille på/se film. Hvorfor skal da jeg betale avgift?

Du kan plombere antenneinngangen, da slipper du avgift, i alle fall med mindre AP, Høyre mm. får det som de vil.

 

Hvorfor kan ikke betaling i det minste foregå på samme linje som andre kanaler som vi betaler via en distrubetør? Da slipper vi som ikke har TV- kanaler å betale for noe vi ikke får/trenger.

Fordi NRK da ikke lenger ville være en allmennkringkaster. De aller fleste europeiske land har allmennkringkastere, så det må jo være noe ved denne modellen som appellerer.

Hvorfor skal jeg betale ekstra for noe jeg ikke vil ha? Jeg har betalt for at jeg skal kunne se film og spille spill. Da skal ikke jeg betale ekstra for få fjerne noe jeg uansett ikke får. Nå vet jeg ikke hvor mye det koster, men det er av prinsipp. Jeg syntes det er helt feil med denne avgiften. Hadde vært mye lettere at dette gikk via kanalpakker. Samme pris, bare enklere "slippe" å betale når en ikke bruker det.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg betale ekstra for noe jeg ikke vil ha? Jeg har betalt for at jeg skal kunne se film og spille spill. Da skal ikke jeg betale ekstra for få fjerne noe jeg uansett ikke får. Nå vet jeg ikke hvor mye det koster, men det er av prinsipp. Jeg syntes det er helt feil med denne avgiften. Hadde vært mye lettere at dette gikk via kanalpakker. Samme pris, bare enklere "slippe" å betale når en ikke bruker det.

Leste du hva jeg skrev?

Lenke til kommentar

Vel, til man får noen tall på hva man sparer på dette, og hvordan man skal fordele avgiftene så er d nei til alt fra meg. NRK lisensen er lik for alle. Skal en Media-avgift også være det? Siden det variere stort på hvor mye data og tele det er i husstand til hustand.

Det varierer like mye i hvordan NRK blir benyttet.

F.eks jeg benytter meg så godt som aldri av NRK, men av mye media ellers.

For min del "får" jeg mer for pengene om jeg betaler media-avgift enn jeg får for en NRK-avgift.

 

Men, jeg mener dette kun er ett stunt for å få samtlige husstander i norge til å betale avgiften, NRK-avgiften er det ganske greit å snike seg unna ved å f.eks si at man ikke har TV. Prøv å si at du ikke har noe som kan ta imot media...

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg betale ekstra for noe jeg ikke vil ha? Jeg har betalt for at jeg skal kunne se film og spille spill. Da skal ikke jeg betale ekstra for få fjerne noe jeg uansett ikke får. Nå vet jeg ikke hvor mye det koster, men det er av prinsipp. Jeg syntes det er helt feil med denne avgiften. Hadde vært mye lettere at dette gikk via kanalpakker. Samme pris, bare enklere "slippe" å betale når en ikke bruker det.

Leste du hva jeg skrev?

Ja, var bare du som tolket meg litt feil. :)

 

Det jeg mente var at hvorfor skal jeg betale ekstra for å plombere antenneinngangen.

Lenke til kommentar

Helt latterlig å lese hvor dumme noen av dere er.

 

"Det er en illusjon at politikere er på stortinget for å tjene folket sitt beste. De er der for å tjene Norge AS og systemet. Men det er vi som lar drittsekkene sitte med den makten de har. Jeg er rimelig sikker på at 99% av befolkningen ikke vil ha så mange skatter og avgifter. "

 

Om du mener skattene og avgiftene her i landet er så grusom, hvordan kan du da forklare alle luxus gjennstandene vi har? Bare det at du har rå til en flat tv, spill-konsoll, 50 kanaler og hjemme kino på komunal lønn forteller det meste. Hvordan du kan klage over at vi må betale "Alle" pengene våre til "Norge AS" er for meg et mysterium når man tenker på hva man får tilbake. Om du skader ryggen og blir uføre mpttar du alt du trenger for å leve, får du kreft bruker staten X antall milioner i et forsøk på å reparere deg og om du ikke får jobb mottar du uansett trygd.

 

Husk at vi bor i en av verdens beste land, eier store hus, nye biler og reiser til syden i et sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, var bare du som tolket meg litt feil. :)

 

Det jeg mente var at hvorfor skal jeg betale ekstra for å plombere antenneinngangen.

Ok. Der er vi enig. Burde ikke koste noe ekstra å plombere antenneinngangen, det er en kostnad NRK burde tatt.

 

Slik jeg tolker lovverket er det en kostnad NRK må ta om de inssiterer på å få apparatet plombert, jeg slapp ohvertfall lisensen etter mange måenders krangling. Lovverket sier at NRK skal gies anledning til å plombere apparatet, ikke at man må plombere det selv. Ellers er jeg ikke noen stor fan av denne avgiften, det blir veldig mye "du kan jo hypotetisk sett se på TV" over den. Da burde de heller ha netttjenesten sine med login tilknyttet lisensnummeret eller noe slikt. Hvor mange folk som ikke lever på gata hr hverken TV, mobil eller PC? Antakelig så godt som ingen, så da kunne de like gjerne tatt det over skatteseddelen. Kan man legge ned lisensavdelingen også (noe jeg unner de helhjertet, dårligere service skal du lete lenge etter). Hvorfor skal det være så ekstremt vanskelig å ikke se på TV her til lands? Er Regjeringen virkelig så opptatt av at alle skal være TV-seere?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...