Gå til innhold

AMD X6 1055T overclock


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå fått sammen pc og testet ut litt og hvert. Har havnet på 3.8GHz på 1.30500V og alt fungerer smertefritt til nå. Holder på kjøre Prime95 i bakgrunn her nå og ingenting fryser oppe og tempraturene er ok.

 

Tingen er at min spenning blir ikke konstant på 1.30500V? Den øker helt til 1.344V ved 100% av prosessoren. Har kanskje noe å gjøre med at jeg kjører med Cool'N'Quiet på?

 

Her er temperaturen etter 20min kjør av Prime95.

 

Er i et Fractal kabinett forresten, originale vifter og en god CPU kjøler fra Noctua. C12-SE14 tror jeg den het.

post-166803-1277666913,0602_thumb.jpg

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker det ja, det ikke nødvendig men kan gi litt større marginer og få en bittelitt høyere overklokk.

 

Virker som du har en ganske grei chip siden du enda kjører på standard spenning, så jeg regner med du skal kunne klare noe av det samme uten å nærme deg noe volt som kan betegnes som "risikabel". :thumbup:

 

Kjørte fortsatt på standard spenning selv på 3.8 sist jeg prøvde men ikke med de tidligste biosene.

 

Har egentlig ikke klokket så mye med den biosen jeg har nå men vet at den fikser mye av vcore kravene så er ikke helt sikker på hva vcore må ligge på for 4GHz på min chip, men sist var det hvertfall 1,40. :cool:

 

Regner med det er noe lavere nå. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg bruker det ja, det ikke nødvendig men kan gi litt større marginer og få en bittelitt høyere overklokk.

 

Virker som du har en ganske grei chip siden du enda kjører på standard spenning, så jeg regner med du skal kunne klare noe av det samme uten å nærme deg noe volt som kan betegnes som "risikabel". :thumbup:

 

Kjørte fortsatt på standard spenning selv på 3.8 sist jeg prøvde men ikke med de tidligste biosene.

 

Har egentlig ikke klokket så mye med den biosen jeg har nå men vet at den fikser mye av vcore kravene så er ikke helt sikker på hva vcore må ligge på for 4GHz på min chip, men sist var det hvertfall 1,40. :cool:

 

Regner med det er noe lavere nå. :w00t:

Ja, stabiliteten ble faktisk bedre, men spenning er forsatt på 1.344V.

 

Har en maks temperatur på 74C, er dette alt for høyt?

Fikk akkurat "Self-test 1024k completed". Syntes temperaturen er ganske høy.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Jo egentlig så er max 62-65C eller noe for disse chipene men det er ikke noe grunn til bekymring selv om du er oppi høyere enn det en liten stund.

Temperaturen vil jo uansett aldri bli så høy ved spilling? Ingen spill klarer vel å kjøre prossoren like hardt som Prime95?

 

Kan teste å spille, for så å sjekke temp da.

Lenke til kommentar

Ja, temps blir jo så klart aldri så høye til vanlig nei, så du bør vel kunne klare og holde deg godt under 50C på CPU med den kjøleren der tenker jeg :thumbup:

 

Er vel ikke værre enn at du skrur på alt av vifter du har på max når du stresstester. Også er det vel verdt å merke seg at klokken blir litt lettere ustabil hvis det er veldig varmt og ironisk nok så blir også kravet til volt høyere da. :)

Lenke til kommentar

Ja, temps blir jo så klart aldri så høye til vanlig nei, så du bør vel kunne klare og holde deg godt under 50C på CPU med den kjøleren der tenker jeg :thumbup:

 

Er vel ikke værre enn at du skrur på alt av vifter du har på max når du stresstester. Også er det vel verdt å merke seg at klokken blir litt lettere ustabil hvis det er veldig varmt og ironisk nok så blir også kravet til volt høyere da. :)

Hei igjen,

 

har klokken på 3.8GHz med 1.28V, fungerer smertefritt! Får 65C i Prime95 etter en halvtimes tid, men tempen øker ikke mer enn det.

 

Har spilt COD MW2 i en times tid og har en temp på latterlige 25C!

 

Se bilde:

post-166803-1277681063,3279_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det var en fin klokk, lite volt å alt. Prøv deg på 4GHz da. Siden tempene ikke er så galen.

 

Kanskje du kommer deg over 4GHz kneiken og? :)

Selvfølgelig prøvde jeg meg, men da må jeg så veldig opp i volt. Føler at jeg har møtt en vegg som stopper meg uansett, hehe!

 

Klarte 4 runder i Prime95 før PC krasja.

post-166803-1277683544,2826_thumb.jpg

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Kult, gratulerer! Er det ikke deilig å få disse små duppedittene til å innse sitt sanne potensiale?

 

Hvis du har tid kunne det vært interessant å høre hva slags temperaturer du får i Prime etter 5 timer. Er litt spent på hvor varmt det blir både på prosessoren og i kabinettet. Er litt fristet av det kabinettet ditt, men er usikker på om det kjøler godt nok. Vingler mellom det og Cooler Master CM690 II Advanced for mitt neste innkjøp.

Lenke til kommentar

Kult, gratulerer! Er det ikke deilig å få disse små duppedittene til å innse sitt sanne potensiale?

 

Hvis du har tid kunne det vært interessant å høre hva slags temperaturer du får i Prime etter 5 timer. Er litt spent på hvor varmt det blir både på prosessoren og i kabinettet. Er litt fristet av det kabinettet ditt, men er usikker på om det kjøler godt nok. Vingler mellom det og Cooler Master CM690 II Advanced for mitt neste innkjøp.

Har ikke prøvd i 5 timer, men hadde den nesten i 3 og da var tempen på maks 74, så det er litt for mye igrunn. Men jeg har spilt MW2 i et par timer og da var ikke tempen mer enn 51C, det er jo langt under grensen som er 63C.

Lenke til kommentar

Synest ikke volten var så mye jeg :p Hvertfall ikke i forhold til hva jeg har kjørt min på ;O

 

Har en Phenom II 720 2.8 GHz BE som jeg kjører opp i mot 1.5 V.

 

Chippen min elsker volt ;S;O

Valgte å ha 1.36V istedenfor 1.34V da temperaturene var uansett veldig gode. PC står på 24/7 og ikke enda så mye som en bluescreen.

 

Har gjort alt fra dvd transcoding, photoshop, spilling som krever masse og kjørt litt prime for å være på den sikre siden av den er stabil.

 

HK mitt har seg sånn at den vil sette opp volten når den virkelig behøver det, da kan den faktisk strekke seg helt opp til 1.39V, men dog en max temp på 51C ved spilling og alt annet enn prime. Prime drar den over grensen faktisk. 3 timer med prime og den var på 74C, men aldri i verdne om jeg klarer å få den så høyt med bare spill og programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...