Gå til innhold

Catalyst 10.6 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt det Avivo prosesserings-greiene er noe jævla crap, jeg slo alt av med en eneste gang, slik jeg har opplevd det hittil ved BD-avspilling. Dynamisk kontrast er håpløst å se med, sort-nivået hopper i alle retninger, og det kødder med BTB (får såkalt "black crush"). Og denoise får det ut til å se ut som om noen har lagt en silkestrømpe over BD-bildet.

Lenke til kommentar

Alt det Avivo prosesserings-greiene er noe jævla crap, jeg slo alt av med en eneste gang, slik jeg har opplevd det hittil ved BD-avspilling. Dynamisk kontrast er håpløst å se med, sort-nivået hopper i alle retninger, og det kødder med BTB (får såkalt "black crush"). Og denoise får det ut til å se ut som om noen har lagt en silkestrømpe over BD-bildet.

 

Det er nok noen missforståelser ute å går her, Dynamic Contrast og De-noise er ikke nyheten på video, dette gjelder både deg og artikkelen. Det er De-blocking for video med lav bitrate og dårlig kvalitet og Mosquito Noise Reduction for høykomprimert materiale som er nyhetene her.... Mosquito kan mange benytte seg av, også ved HD materiale, De-blocking er også effektiv i visse sammenhenger.

 

Det andre slår også jeg av, da det som oftest er HD materiale jeg spiller av på PC til HDTV.... Her har dere linker til hva som er nytt og effekten av dette:

http://www.kitguru.n...-catalyst-10-6/

http://www.kitguru.n...a-and-intel/43/

 

Når det gjelder bugs, så er det dessverre nok engang CFX og dualchip eiere som rammes, og da i kun Bad Company 2 enda en gang... Har vel lest at det gjelder enkelte configs i ett annet spill også, men beit ikke så mye merke i dette siden jeg ikke hadde tittelen som ble omtalt..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

dokumentet er ikke tomt. jeg får opp info.

Når du åpner dokumentet er det helt hvitt ja, men blar du lenger ned så ser du teksten! :thumbup:

 

Kjekt med en ny driveroppdatering, selv om jeg tviler på at det er så mye forbedring for mitt Mobility Radeon HD 3650 kort... :ermm: Adobe 10.1 hardware acceleration er ivertfall en veldig god nyhet! :)

Lenke til kommentar

Det er visse benchmarks og der det ikke fungerer med quadfire med denne driveren. Vet ikke hvordan den offisielle driveren er, men med betaen hadde clocking av kortet ingen effekt på 3dmark 06. Det har jeg ikke opplevd med ett 5970 før.

 

Og som en på forumet har sagt fungerer ikke cf med to 5870 kort på cod mw2 heller. Men det er jo bare ett spill da.

Har gått tilbake til gammlere driver jeg ja.

Lenke til kommentar

For en del av oss er noe av disse buggsa nok til att det ikke blir brukt. Å ja vi klokker lit mye å mere. For vi vil att det skal yte sikkelig. Tror det var flere ting det ikke hadde noe effekt att det ble klokket, men husker ikke 100% for jeg gidda ikke brye med driveren.

 

Men den skal vertfall ha det att den hadde stor merkbar forskjell på 3d ytelse med ting på stock.

Lenke til kommentar
dokumentet er ikke tomt. jeg får opp info.
Når du åpner dokumentet er det helt hvitt ja, men blar du lenger ned så ser du teksten! :thumbup: Kjekt med en ny driveroppdatering, selv om jeg tviler på at det er så mye forbedring for mitt Mobility Radeon HD 3650 kort... :ermm: Adobe 10.1 hardware acceleration er ivertfall en veldig god nyhet! :)

 

:blush: Så det nå. Må lære meg å scrolle med musen.

Sorry Min feil rett og slett. :blush:

Lenke til kommentar

Njaaaaa.... Denne driveren ga meg ikke akkurat noe godt førsteintrykk. Jeg installerte den, startet maskinen på nytt, startet MW2, og Poff! Bluescreen. Jeg starter maskinen igjen, prøver en gang til, og gjett hva? Bluescreen igjen :nei: . Etter et par forsøk til ga jeg opp og installerte den forrige driveren. Nå fungerer alt som det skal. (Merket forresten også at jeg fikk lavere framerate i Crysis etter installasjonen)

 

EDIT: selv om jeg installerte den forrige driveren igjen, får jeg av og til random bluescreens når jeg starter spill. Annoying! :hrm:

Endret av nørd?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...