Gå til innhold

Lad telefonen mens du sykler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laderen var faktisk ikke en så dårlig ide. Den må jo være ideell for syklister som drar på lange sykkelturer og overnatter i telt og lignende. Da er ikke alltid tilgangen på 230V/50Hz like enkel. Men for alle andre målgrupper er den nok litt søkt. :)

Lenke til kommentar

Problemet med slike ladere er at dei gjer det tyngre å sykkle, derfor rekner eg med at denne ladaren berre blir brukt som ein nødladar når du er heilt tom for batteri og ikkje har tilgang til strøm.

 

Hadde vært betre om laddaren gjekk på ting der du likevell på sløse vekk energi slik som å bruke dynamoen til å lage strøm av energien du bruker for å bremse eller energien som går vekk til støtdemping.

Lenke til kommentar

Problemet med slike ladere er at dei gjer det tyngre å sykkle, derfor rekner eg med at denne ladaren berre blir brukt som ein nødladar når du er heilt tom for batteri og ikkje har tilgang til strøm.

 

Hadde vært betre om laddaren gjekk på ting der du likevell på sløse vekk energi slik som å bruke dynamoen til å lage strøm av energien du bruker for å bremse eller energien som går vekk til støtdemping.

 

Hadde nok ikke blitt lett å lage noe som effektivt lager strøm fra bremsing eller støtdemping.

 

At det gjør syklingen tyngre, er jo en selvfølge, men det er nesten ikke til å merke.

 

Veldig nyttig til lange sykkelturer. Viss du er så svak at du blir stoppet av en liten dynamo, er det bare å koble den til i en nedoverbakke. Lett å vippe den av og på hjulet. Men som sagt, skal mye til for at du synes det blir for tungt å trø mens du lader.

Lenke til kommentar

dynamo gjør det tyngre å sykle, om en kunne velge når den skulle være på mens man er på sykkelen enkelt fra styre hadde det vært en ide. Da kunne en bruke den ned bakker.

 

An annen form for lading når en sykler ville være en liten vindmølle. Vind vil en jo få når en sykler om ikke av det at en beveger seg

Lenke til kommentar

Jeg tror en vindmølle ville gjøre det langt tyngre enn en enkel liten dynamo.

 

Det blir ganske likt sidan nesten all motstanden kjem av straumproduksjonen, den mekaniske motstanden er så liten at du nesten kan sjå bort ifrå den. So sålenge både vindmølla og dynamoen produserer like mykje strøm så vil motstanden for syklisten bli nesten heilt lik.

Lenke til kommentar

Det hadde vært praktisk å ha telefonen festet til sykkelstyret med tanke på GPS på mobil. Grunnen til at jeg ikke gjør det er fordi telefonen ville ha blitt ristet i stykker i løpet av kort tid med mindre man utelukkende sykler på jevn fin asfalt. Håper produsenten har dette med i beregningene sine.

Lenke til kommentar

Problemet med slike ladere er at dei gjer det tyngre å sykkle, derfor rekner eg med at denne ladaren berre blir brukt som ein nødladar når du er heilt tom for batteri og ikkje har tilgang til strøm.

 

 

Å generere noen få volt og 500mA krever ikke mye kinetisk energi!

 

1 KCal tilsvarer omtrent 1163W. :)

 

 

Lenke til kommentar

De hvite båndene, går de på tvers av skjermen både på over- og undersiden av styret? Det virker i så fall ikke som den ideelle måten å feste en telefon til sykkelstyret.

Må vel si meg enig i at jeg har sett mer ideelle festemekanismer. Ikke den mest elegante dette... Men poeng for nytenking :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...