Gå til innhold

GTX480 for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skall være rimelig hardbarka gamer for at du gjerne bruker 16 000 kroner på en bærbar fordi den er "flyttbar". Et ATI Radeon HD 5650 er et mer rimelig alternativ, fordi den spiller de fleste spill greit nok på WXGA-oppløsning, uten å tømme lommeboken og drepe definisjonen på en bærbar.

Lenke til kommentar
Skjermkortets strømforbruk skal ligge på rundt 100 W

100 Watt? Unnskyld, 100 Watt? Det er faktisk dobbelt så mye som AMDs toppmodell, som for øvrig stemmer godt med det vi vet fra stasjonære PC-er. Jeg grøsser med tanken på hvor store, vsarme og støyende en slik maskin vil være. det er vel omtrent såpass at den er "litt greiere å ta med seg enn en stasjonær PC".

Lenke til kommentar

Hmm, skal tro hvor mye effekt de ville spart om de laget GPUen med flere shadere på lavere klokkefrekvens? Jeg tror de ville spart en del effekt, problemet er nok prisen.

 

Edit: Hvis noen lurte så er det OpenGL 4.0 som er støttet på denne GPUen, så den kan kjøre godsaker som Unigine Heaven 2.1 som støtter tessellation i OpenGL 4.0.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Dette må jeg si er for veldig få spesielt interesserte. 100w er ekstremt mye på et skjermkort i en bærbar pc, for å ta unna så mye varme så må den mest trolig bli ganske stor og ha en hissig støyende vifte. Som artikkelen skriver om så er det et stort steg opp effektmessig fra hva Amd og Nvidia leverer nå. Her er det visst bare om å levere mest mulig ytelse samme hva det medfører av ulemper. Både Nvidia og Amd kunne ha levert tilsvarende ytelse på bærbare som dette kortet om de hadde tillatt slikt effektforbruk før.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Tja... jeg får vel skremme dere litt mer da, og fortelle at Clevo er på trappene med sin X7200 modell, med Core i7 980X desktop prosessor og 2 x GTX 480M i SLI... bærbar ja.

 

Vart du skræmt no?

Skikkelig skræmt. Det er ikke en bærbar, det er en stasjonær gamer i en tight innpakning med integrert skjerm og tastatur.

Lenke til kommentar

Trodde jeg så en sen aprilspøk når jeg så overskriften til denne artikkelen.

 

Etter å ha lest litt videre virker det fremdeles som en spøk.

Nvidia kan vel ikke regne med å bli tatt seriøst med et slikt produkt? Brikken alene bruker jo mer strøm enn de fleste 15" & 17" maskinene på markedet bruker totalt.

 

Kan ikke skjønne annet en at en slik maskin vil ha håpløst dårlig batteritid med annet den er 10cm tjukk og har et 30-cellers batteri.

 

Batteritiden er vel satt opp slik at den skal klare å holde ut akkurat lenge nok til at brukeren kan løpe fra det ene rommet til det andre å plugge den inn igjen.

Lenke til kommentar

Trodde jeg så en sen aprilspøk når jeg så overskriften til denne artikkelen.

 

Etter å ha lest litt videre virker det fremdeles som en spøk.

Nvidia kan vel ikke regne med å bli tatt seriøst med et slikt produkt? Brikken alene bruker jo mer strøm enn de fleste 15" & 17" maskinene på markedet bruker totalt.

 

Kan ikke skjønne annet en at en slik maskin vil ha håpløst dårlig batteritid med annet den er 10cm tjukk og har et 30-cellers batteri.

 

Batteritiden er vel satt opp slik at den skal klare å holde ut akkurat lenge nok til at brukeren kan løpe fra det ene rommet til det andre å plugge den inn igjen.

 

Kanskje det følger med en egen ergometersykkel med dynamo som kan kobles til maskina for å avlaste batteriet litt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...