Gå til innhold

Synkroniser Firefox-innstillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Weave-Sync.jpg

 

Denne utvidelsen til Firefox er genial, og jeg har brukt den siden beta versjonen.

Før brukte jeg MozBackup til å ta backup av Firefox, men nå har jeg Weave Sync installert, og bokmerkene er alltid oppdatert på de tre pcene jeg veksler mellom til vanlig.

 

Og når jeg formaterer pcene mine (som jeg gjør nokså ofte) er det bare å logge seg på Weave kontoen, og så er Firefox oppdatert på den nye installasjonen, med alt av bokmerker, faner, passord, historikk etc.

 

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Det er jo korrekt, for de litt mer paranoide. :!: Men dataene som legges på serverene til Mozilla er jo kryptert, og om noen får tilgang til kontoen din, så må de også greie å få tak i krypteringspassordet. Om ikke, får de ikke lastet ned noe.

 

Selvsagt dumt å bruke det samme passordet på begge deler da... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er jo korrekt, for de litt mer paranoide. :!: Men dataene som legges på serverene til Mozilla er jo kryptert, og om noen får tilgang til kontoen din, så må de også greie å få tak i krypteringspassordet. Om ikke, får de ikke lastet ned noe.

 

Selvsagt dumt å bruke det samme passordet på begge deler da... :ermm:

 

Jeg er langt fra så paranoid - regner det som tryggere å bruke Mozilla sine servere enn eget oppsett. Men det er jo greit å få fram slik info - for alle de som ønsker kontroll på egne data.

 

 

Er det mulig å overskrive alt fra lokal til tjener og omvendt? Det er den mest brukte funksjonen for min del i X-Marks. http://www.xmarks.com/

 

Ja, det skal la seg gjøre. Ved å bruke et valg som heter Reset sync får du valget om hvordan du vil synkronisere. Valgene er sammenkoble (merge), erstatt fra server, erstatt til server.

Lenke til kommentar

Det er bra at Firefox-brukerne endelig får mulighet til å synkronisere bokmerker, jeg er iallefall blitt avhengig av Link-funksjonen i Opera. De siste par årene har jeg sluppet å sende mailer med linker mellom jobb og hjemme, og jeg har alle linkene på alle maskinene og mobiltelefonene. Det blir en ting mindre å tenke på når man skal reinnstallere en maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...