Gå til innhold

Voksne 3D-plasmaer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt så hvordan 50-60" Plasma går under kategorien "gigantiske"?

Trodde vi her skulle få se noen av disse 100" Plasma TVene som det ryktes om..

 

Ellers så blir det spennende å se om Panasonic endelig kan vippe Pioneer av tronen, begynner å bli på høy tid at noen faktisk klarer å overgå Pioneer på samtlige områder, er tross alt en stund siden Pioneer først kom med sin 9-ende generasjon Plasma paneler?

 

 

Er jo umulig å si noe utifra de få spesifikasjonene som er gitt ut, kontrastforhold har jeg sluttet å forholde meg og ellers virker dette mer som en slags test-generasjon av 3D paneler for Panasonic sin del, ettersom vi "bare" ser 120Hz (for 3D sin del) og ikke noe videreutvikling av NeoPDP 600Hz panelene?

 

 

Selv om det for min del stort sett alltid går i 50Hz og 60Hz for film og PC uansett da, men 120Hz (om du kan benytte det utenom 3D) kan jo være noe da det adder opp fint med både 24p avspilling og 60Hz kilder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Øh....3D støtte ?

 

"3D" effekten skapes jo kun av fargeforskyving så hvorfor i allverden må en ha egne TV'er for å tegne et slikt bilde på skjermen ?

 

Eller menes det her at disse TV'ene kan ha konstant 3D effekt ? (Noe som neppe er spesielt vellykket).

Lenke til kommentar
Øh....3D støtte ?

 

"3D" effekten skapes jo kun av fargeforskyving så hvorfor i allverden må en ha egne TV'er for å tegne et slikt bilde på skjermen ?

 

Eller menes det her at disse TV'ene kan ha konstant 3D effekt ? (Noe som neppe er spesielt vellykket).

 

Jeg tror eneste tingen med at en skjerm kan vise slik alternate-frame sequencing er at TV'ne minst støtter 120hz. 60hz for hvert øye slik at man ikke sitter å stirrer på flimmer hele tidne. Også må vel kanskje TV'n eller blu-ray/DvD spillerene ha noen form for komunikasjon med brillene. Og det er vel snakk om noe bandwith limitation ettersom det er dobbelt så mye info som kommer på TV'n iforhold til en vanlig film. Nå er jeg ikke så into dette 3d stuffet, sikkert noen som kan forklare det bedre.

Lenke til kommentar

Fikk 3d briller i donald blad her om dagen og lasta ned en 3d film

 

spilte den av på pc'n med min 19" samsung 193p skjerm og jada DET BLE 3D av det ja...bein og armer føyk ut av skjermen hehe

 

Så hva er egentlig så spesielt med disse 3d tv'ne?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Fikk 3d briller i donald blad her om dagen og lasta ned en 3d film

 

spilte den av på pc'n med min 19" samsung 193p skjerm og jada DET BLE 3D av det ja...bein og armer føyk ut av skjermen hehe

 

Så hva er egentlig så spesielt med disse 3d tv'ne?

Disse tv'ene er basert på 3d der brillene har mekanisk lukker og ikke fargebasert.

Lenke til kommentar

Det er mye bullshit i denne opphypa 3D saken.

 

Sannheten er egentlig bare at TVen leveres med HDMI 1.4. Den har støtte for retur Audio og 3D.

 

Bare google HDMI 1.4 så finner dere alt... Men for den vanlige mannen i gata så høres jo 3D mye fetere ut. Dette blir salgsgimmicen for 2010.

 

Det er også derfor LED og div flatskjermer er så billige nå. Alle er HDMI 1.3 og er vediløse for 3D. Nå vil alle bare tømme lagerene.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke 3D-TV med briller har noen fremtid. Er nok få som gidder og bruke brillene regner jeg med. Slike "nyvinninger" må ikke lage det mer slitsomt og bruke om så er de dømt og misslykkes mener jeg.

 

Vel jeg går utifra at de også har support for 2D, er jo bare awsome og se en fin film i 3D en gang i blandt ^^

Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke 3D-TV med briller har noen fremtid. Er nok få som gidder og bruke brillene regner jeg med. Slike "nyvinninger" må ikke lage det mer slitsomt og bruke om så er de dømt og misslykkes mener jeg.

 

Vel jeg går utifra at de også har support for 2D, er jo bare awsome og se en fin film i 3D en gang i blandt ^^

Sant men for "folket" tror jeg ikke dette kommer og bli noen hit om du må bruke briller. Med briller blir det fortsatt for de mest interesserte.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...