Gå til innhold

Ultratynn mini-PC fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 millimeter. Kilde: Libresse.

 

:p

 

lg00-300x200.jpg

 

Den ser ganske tynn ut på bildet men bilder lyver ofte fordi bærbare ofte er smalere langs kantene enn ellers. Lyssettingen er også perfekt for å skjule eventuelle skygger langs kantene. Så det er vanskelig å si.

 

Uansett så er denne uaktuell for meg på grunn av at den er uegnet for Linux (og Chrome OS) pga GMA500. I tillegg liker jeg ikke oppløsningen.

 

Kort og godt er dette en bærbar for de som aldri kjører noe annet enn Windows, aldri vil se HD-film og som vil ha noe tynnere og lettere enn de vanlige Atom-baserte minibærbare.

Lenke til kommentar

hardkjerne: Oppløsningen krever skalering av både 720 og 1080 HD-materiale. Skalering krever høyere ytelse enn uskalert avspilling. Jeg tviler på at GMA500 er kraftig nok til å klare både avspilling av HD-materiale pluss skalering smertefritt.

 

At det blir kvalitetstap av skalering er derimot av liten betydning siden skjermen er så liten og pikslene sitter så tett.

Lenke til kommentar
hardkjerne: Oppløsningen krever skalering av både 720 og 1080 HD-materiale. Skalering krever høyere ytelse enn uskalert avspilling. Jeg tviler på at GMA500 er kraftig nok til å klare både avspilling av HD-materiale pluss skalering smertefritt.

 

At det blir kvalitetstap av skalering er derimot av liten betydning siden skjermen er så liten og pikslene sitter så tett.

 

Om jeg har forstått rett skal GMA500 være poulsbo chipsetet, som under Windows 7 støtter hardware decoding og skal klare vistnok både 720p og 1080p? (kanskje ikke så viktig med 1080p på denne skjermen) problemfritt med nyeste W7 driverene. GMA500 har dog en grafikkbrikke som ikke Intel har utviklet.

Lenke til kommentar
Jepp. Men, PowerVR som GMA500 er basert på klarte vel aldri HD video? PowerVR er jo eldgammel teknologi nå. De skjermkortene var jo populære rundt 2001 om jeg husker rett.

 

Ja GMA500 bruker vistnok SGX535. Tror den samme blir brukt i iPhone 3GS, og står den støtter hw-decoding opp til 1080i. http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#GMA_500

 

I følge denne kom denne SGX535 og kraftigere utgaver i 2007.

 

Så nå at både Intel og Apple har kjøpt mange aksjer i Imagination Technologies. (rundt 16% og 10% henholdsvis)

post-9760-1260886064_thumb.jpg

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

jammen hva skal du ha da mann?

 

om du skal ha det tynneste, så får du ikke cpu/ram/gpu

om du skal ha batteritid, så får du ikke cpu/ram/gpu

om du skal ha x, så får du ikke y/z/b

 

amd sin congo platform er passe tynn, god cpu, god gpu, lett, 5t batteritid, 4g ram, stor disk, til en god pris.

 

Jeg påstår det er den beste platformen fordi den har bra av alt, men ikke best på noe.

 

De andre er best på 1 ting, rævva på alt annet.

Lenke til kommentar

Den er ikke passe tynn den er feit. Jeg vil ha lang batteritid og meget tynne maskiner, frem til nå har Nokia Booklet stått på ønskelisten, men denne virker nesten enda mer fristende. Ytelse har jeg mer enn nok av fra før, både i stasjonær og bærbar form. En pc som er tykkere enn min laptop (ibm t42p) fra 2004 med toppskjermkort, og toppcpu er på ingen måte tynn.

Lenke til kommentar

Venter selv i spenning på AMD Congo-maskiner. Er en del Atom-maskiner som ser bra ut, men med Atomprosessor og GMA* er det så lite kraft under panseret at det er uaktuelt. Kommer til å kjøre en del HD-film på laptopen, og da passer Congo utmerket.

 

Kommer det Congo-maskiner som er stille som mus blir det Congo på denne karen. HPs DV2 lovet veldig bra, men falt dessverre totalt gjennom pga elendig kjøleløsning. "Støvsuger du KjellV? Nei, det er bare laptopen."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...