Gå til innhold

Mistet Netcom-dekningen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny oppdatering:

Oppdatering dekningsproblemer kysten i Sør-Norge: NetCom opplever fortsatt problemer med mobildekingen enkelte steder i Hordaland, Rogaland og Agder-fylkene. Vi har lokalisert feilen, og jobber nå med å stabilisere trafikken i mobilnettet.

Ny oppdatering senest klokken 1730.

 

@mcsvor: Kan du fortelle meg hvorfor folk i Hordaland mister mobilnettet, om feilen skyldes en sentral i Stavanger? Trodde at man hadde redundans i 2009 jeg....

Lenke til kommentar
@mcsvor: Kan du fortelle meg hvorfor folk i Hordaland mister mobilnettet, om feilen skyldes en sentral i Stavanger? Trodde at man hadde redundans i 2009 jeg....

 

Det er et stort og komplekst system dette med mobiltelefoni.. Akkurat hva som har skjedd med MSC som vi har i Stavanger vet jeg ikke, men det er vel fire-fem av disse hovedkontrollerne i landet som igjen styrer sine "underkontrollere". Vi har redundans på disse, men i dette tilfellet må det være noe som har skjedd slik at backupen ikke kom på lufta.

 

Har dessverre ingen teknisk info på det ut over dette, annet enn at vi har systemer som skal fungere når andre ikke gjør det. Beklager igjen!

Lenke til kommentar

Dette problemet gjelder ikke kun dagens. Selv om større deler falt helt ut i dag, så har jeg opplevd ustabilitet flere dager i forveien som bruker.

 

Begynte faktisk å tro at mobiltelefonen min var av dårlig fabrikat. Men fant til slutt ut at det er Netcom som er synderen. ;)

Lenke til kommentar

vi i butikk har fått sinnsykt mange kunder innom i dag. har forklart det alt for mange ganger, sikkert over 30 kunder i timen. (og då overdriver jeg ikke).

 

tipper vi ikke er den eneste butikken som har forklart dette mange ganger i dag. jeg jobber på lagunen, er jo en del kunder som kommer innom oss i løpet av dagen.

 

sikkert derfor netcom ikke har fått så mange henvendelser av kunder. fordi de får svaret sitt av alle mobil salgs stedene rundt om. jeg har vært uten nett selv siden ca 13 tiden i dag. funket ikke før ca kl 19 hos meg i hvertfall. heldigvis viste jeg at det var netcom feilen lå hos, sykt mange som har klaget på mobilen sin før jeg fortalte at det var hos netcom feilen lå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
@mcsvor: Kan du fortelle meg hvorfor folk i Hordaland mister mobilnettet, om feilen skyldes en sentral i Stavanger? Trodde at man hadde redundans i 2009 jeg....

Fordi MSC i Stavanger dekker mer enn bare Rogaland. Tror neppe de har redundans på MSC. Muligens bare på A og A-bis, men da snakker vi om linjene mellom MSC, BSC og BTS.

Lenke til kommentar
Fordi MSC i Stavanger dekker mer enn bare Rogaland. Tror neppe de har redundans på MSC. Muligens bare på A og A-bis, men da snakker vi om linjene mellom MSC, BSC og BTS.

Uten at jeg kan noe mer om faget enn det lille jeg leste på Wiki; om en MSC går ned, så burde vel en annen MSC kunne ta over?

Lenke til kommentar
funker fortsatt ikke!!! sykt irriterende...

 

hatt mange problemer på jobb pga. netcom.. Jeg tror norge begynner å bli lei ALT med NETCOM!!

Ikke helt utenkelig det. De får en god ripe i lakken etter denne hendelsen her, for det kan det vel ikke være særlig mye tvil om. Hvor ripete lakken var fra før beror vel på inntrykket hos hver enkelt kunde.

 

Jeg er nå litt fornuftig og kan klare å tenke at dette er mulig å ordne opp i. Men så er jeg ikke mindre sensitiv for ustabilitet enn hva de andre hvermannsen måtte være.

 

Er Tele2 kunde jeg (og når de jo byttet over til Netcom, da ble jeg jo litt overrasket). Netcom har dårligere dekning der jeg bor enn hva Telenor har. Årsaken er nok hvilken vinkel antennen til hver operatør måtte befinne seg. Stedet jeg bor ligger ganske bra høyt i terrenget for å si det sånn, men det ligger dessverre en haug foran og mellom akkurat Netcom sin mobilantenne som skal dekke dette området, og en tredje operatør har montert mobilmast la oss si 0 meter fra der jeg bor :roll: .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...