Gå til innhold

Guide: Ta på meg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne hatt et sånt bord foran TV'n :thumbs:

kan bygges, pleksiglass, ir-dioder og en prosjektør er noen av bestandelene...

 

http://www.maximumpc.com/article/features/...urface_computer

 

legg forøvrig merke til at dette er ett system som ikke nevnes i artikkelen, utover videoen om ms surface, siden bakprojeksjonen gjerne gjør den heller vanskelig å bruke i mobile sammenhenger ;)

 

forøvrig en video av tilsvarende teknologi brukt som synth:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Man sliter nok litt med å erstatte musen og tastaturet med berøringskjermer da vi tar skade av å holde armene ut foran oss uten støtte relativt raskt.

Står litt om det under "gorilla arm" her.

 

Det vil derimot fungere fint for håndholdte enheter, enkle betjeningspaneler og bordflater for f.eks bilderedigering. Microsoft Surface er et fint eksempel

 

Det brukes en versjon på ett eller valgprogram (som jeg ikke husker hva heter i farten) for å vise de forskjellige partiene. Nå kan det jo diskuteres om akkurat dette er bedre enn tradisjonell visning da han fekter mye i veien for det han skal vise ;)

Lenke til kommentar
Man sliter nok litt med å erstatte musen og tastaturet med berøringskjermer da vi tar skade av å holde armene ut foran oss uten støtte relativt raskt.

Står litt om det under "gorilla arm" her.

 

Det vil derimot fungere fint for håndholdte enheter, enkle betjeningspaneler og bordflater for f.eks bilderedigering. Microsoft Surface er et fint eksempel

 

Det brukes en versjon på ett eller valgprogram (som jeg ikke husker hva heter i farten) for å vise de forskjellige partiene. Nå kan det jo diskuteres om akkurat dette er bedre enn tradisjonell visning da han fekter mye i veien for det han skal vise ;)

spørsmålet er hvor mye gorilla arm gjelder om en lener skjermen lengre bakover (men ikke legger den flat slik som på ms surface, siden jeg vil tro det vil flytte problemet over på nakke i lengden).

 

en variant av hva jeg har i tankene, men vet jeg har sett en kommersiell modell hvor dem brukte en stor lcd...

http://www.instructables.com/id/Interactiv...itouch-Display/

 

forøvrig vil jeg tro at den store prosjektøren over kan i dag erstattes med en pico/lomme-variant plassert på en stang i bakkant av undersiden.

 

edit: mangla en link gitt!

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Skjermer med multitouch hadde vært fantastisk til bilderedigering :)

 

Hvilken teknologi er forøvrig brukt i iPhone/iTouch? Det må vel være den beste touchløsningen i et vanlig produkt sålangt.

kapasitiv.

 

jeg kommer forøvrig på at det finnes en variant til, som vanligvis brukes i tegneplater og nyere tablet laptoper. Men der benyttes en spesiell stylus for å gi best mulig presisjon, og unngå forstyrrelse av at bruker hviler hånden på flaten.

Lenke til kommentar

Det finnes noen skjermer som kun funker med pekepenn, og ikke finger/nøkkel/gulerot osv..

Etter hva jeg har forstått har pekepennen en magnetisk tupp, slik at skjermen kun reagerer på pekepennen.

Blant annet brukt på noen tablet-pcr slik at du kan skrive håndskrift på skjermen, uten og lage "svarte merker" der du stryker hånden over.

 

Men hva slags teknologi benytter disse seg av? Er dette en slags avart av kapasitiv skjerm?

 

 

Og angående touch-skjermer for Ex-sone (SAW), noen som vet om hvem som produserer slike? Fant det ikke hos Siemens ved første øyekast.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...