Gå til innhold

XP Mode RC lagt ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så "XP-mode" er bare en ferdig konfigurert VM?

Ja men med den lille touchen at du kun ser programmet, og ikke en desktop med programmet kjørende i. Altså med mindre du vet at det er en wm så ser du ikke at det er en wm.

 

Litt usikker på hvordan den fungerer mot filsystemet til hosten, men det har de sikkert tenkt på. Normalt så forholder jo et program seg til filsystemet i wm'en.

 

Wmware har fått en lignende feature. En som viste meg et W7 program som kjørte i WinXP på samme måte.

 

Egentlig ganske nais. Vet ikke om andre enn Wmware som har dette med tanke på å kjøre applikasjoner til andre OS'er.

Lenke til kommentar

Man kan vel strengt tatt ikke si at det er Windows 7 som har problemer med et XP-program... Om programmet ikke har blitt oppdatert i løpet av de årene Vista har vært på markedet, vil jeg ærlig talt si det er programmet som har problemer med Windows 7.

 

Da har utviklerne rett og slett brukt noe de ikke gidder eller ikke klarer å få til å virke på Windows 7.

Lenke til kommentar
Nei, windows 7 er jo et microsoft-produkt, altså selges uferdig.

:)

 

Litt usikker om dette er sarkasme :p, men

ekstremt fåtall vil bruke XP mode + det er gratis å laste ned.

Mindre plass og raskere installering + man faktisk kan velge litt features man vil ha på

maskina = happy camper for de aller fleste.

 

 

Ellers..

En fin ting med XPmode som XP compability mode ikke kan, er feks at

har du en USB printer som kun har driverstøtte for windows XP

(og dette er mange en printer som har) Så kan du bruke den i Win7

ved å installere den i XPmode og dele printeren :)

 

For min del har jeg aldri skjønt hva Compability Moden gjør, den funker jo aldri :p

Windows 7 har XP compability mode akkurat som Vista, men XPmode er en fullverdig Windows XP sp3 man kjører i bakgrunnen av Windows 7, så for de som trenger et 100% working XP

enviorment kan gjøre det i Windows 7, uten å måtte feks kjøre dualboot ol.

Seff veldig liten grunn til å gjøre dette for de fleste av oss, men noen bedrifter har

bruk for det. Bare ikke forvent å kjøre spill i den, det tviler jeg på at vil funke, og

for slikt har man VirtualBox, det er nok et bedre alternativ uansett.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

1. XP mode er kun i ultimate, og professional versjonen (og enterprice??)

Den er kun ment for bedrifter, ikke dumme brukere.

 

Man kan vel strengt tatt ikke si at det er Windows 7 som har problemer med et XP-program... Om programmet ikke har blitt oppdatert i løpet av de årene Vista har vært på markedet, vil jeg ærlig talt si det er programmet som har problemer med Windows 7.

 

Da har utviklerne rett og slett brukt noe de ikke gidder eller ikke klarer å få til å virke på Windows 7.

Hos bedrifter så eksisterer mantraet:

If it's not broken, don't fix it.

 

Kort fortalt så havner argumenter for å oppgradere på et annet budsjett, og i en annen avdeling. IT avdelinger er støtteavdelinger, ikke produksjon. Og produksjon vil ikke hoste opp en krone for å bytte med mindre de tjener kroner på det, fordi sjefens bonus er 100% knyttet til sluttsummen på sitt budsjett. Hva en støtteavdeling måtte komme og si ... er lite relevant.

 

Men jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...