Gå til innhold

HTC snakker om Hero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dei fleste som har testa telefonene, eller eier dei, har ikkje klagd på knekken, heller det motsatte. Er vel berre at folk ikkje er vant til den.

 

Eg håper HTC tilbyr ein eller annan form for rekursiv oppgradering for eldre brukere, for denne inkrementelle forbedringen er jo rimelig kjip mot tidlige kjøpere. Det blir masse støy, masse forbruker-utilfredshet, osv. Eg veit eg hadde blitt grinete om eg hadde kjøpt ein telefon frå HTC, og så 6 måneder etterpå så kjem ein ny versjon ut, som har kompatibel OS og oppsett, og ikkje fått tilsvarende forbedringer når visse andre konkurrenter kjører eit slikt system, og er meget tilfredsstillende.

 

Ellers syns eg skjermen kanskje er litt liten, og eg mistenker at den kjem til å bli litt dyr, ellers ser Sense UI forholdsvis genial ut ;)

Lenke til kommentar

HTC Hero bruker en gammel ARM11 prosessor som kom på markedet før gamle iPhone Edge. Å lansere noe slikt i dag er et helt talentløst forsøk på å spare seg noen få kroner i produksjonskostnader. Les denne artikkelen om mobil CPU arkitektur og se hva jeg mener: http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3595&p=1

 

HTC Hero fortjente noe mye bedre! Blir nok heller en iPhone 3GS på meg (JA S for speed!)

Lenke til kommentar
Dei fleste som har testa telefonene, eller eier dei, har ikkje klagd på knekken, heller det motsatte. Er vel berre at folk ikkje er vant til den.

 

Eg håper HTC tilbyr ein eller annan form for rekursiv oppgradering for eldre brukere, for denne inkrementelle forbedringen er jo rimelig kjip mot tidlige kjøpere. Det blir masse støy, masse forbruker-utilfredshet, osv. Eg veit eg hadde blitt grinete om eg hadde kjøpt ein telefon frå HTC, og så 6 måneder etterpå så kjem ein ny versjon ut, som har kompatibel OS og oppsett, og ikkje fått tilsvarende forbedringer når visse andre konkurrenter kjører eit slikt system, og er meget tilfredsstillende.

 

Ellers syns eg skjermen kanskje er litt liten, og eg mistenker at den kjem til å bli litt dyr, ellers ser Sense UI forholdsvis genial ut ;)

 

Den kjører android!

Lenke til kommentar

iPhone har alltid vært rask - så de oppgraderte ikke til 3GS fordi operativsystemet trengte det. Programmer og spill som benytter seg av det derimot.

 

Ellers synes jeg HTC gjør veldig mye riktig, men det blir nok ikke denne mobiltelefonen på meg i denne omgang.

Lenke til kommentar

Har selv en Magic, og selv om den ikke har en så karakteristisk "knekk" som Hero, så kommenterer alltid folk at den er veldig god å holde. Den ligger svært naturlig i hånden. HTC startet dette fenomenet med G1, videreførte det i Magic, om enn litt mer moderat, og med Hero kjører de på igjen. Det er tydelig at dette er et design som har falt i smak både estetisk og ergonomisk. +1 til HTC for innovasjon og evne til å utfordre Apple med unike produkter.

 

Forøvrig er ikke Hero-ROMen en spesielt ettertraktet oppdatering for meg, jeg venter heller til Android kommer i ny utgave. Er vel bare GUIet som er forskjell på Magic og Hero..

Lenke til kommentar
HTC Hero bruker en gammel ARM11 prosessor som kom på markedet før gamle iPhone Edge. Å lansere noe slikt i dag er et helt talentløst forsøk på å spare seg noen få kroner i produksjonskostnader. Les denne artikkelen om mobil CPU arkitektur og se hva jeg mener: http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3595&p=1

 

HTC Hero fortjente noe mye bedre! Blir nok heller en iPhone 3GS på meg (JA S for speed!)

 

Jeg er helt enig med deg om at CPU-en burde vært byttet ut for det bedre (det gjelder veldig mange mobiler). Det er vel såvidt meg bekjent ARM11 i alle nye HTC-mobiler + Sony Ericssons Xperia X1i. HTC Magic føles utrolig kjapp og responsiv, men kjappere hardware er selvfølgelig alltid å foretrekke siden vi lever i en tid der multimedia er i fokus. Uansett kan du vel ikke seriøst mene at siden 3Gs har kjappere CPU så velger du heller den? Det er jo to forskjellige verdener! OSS vs. verdens mest lukkede plattform.

Lenke til kommentar

At lyden skrus av når den ligger opp ned har jeg på min S60 telefon.

 

Det jeg lurer på er teflon, det høres ut som noe jeg har i stekepannen min, som en venn av meg greide å skrape opp med en stekespade av metall. Det er vel kjent at man ikke skal bruke metal-redskap på teflon panner, så hva skjer med denne teflon telefonen sammen med f.eks. nøkler i lommen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...