Gå til innhold

Microsoft advarer om sikkerhetshull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft advarer om sikkerhetshull.

Ha øynene åpne for et sikkerhetshull i Internet Explorer som det så langt ikke finnes en sikkerhetsoppdatering mot.

Oh the irony! Enda en gang advarer Microsoft mot å bruke sine egne teknologier på grunn av for dårlig sikkerhet. Da er det best å ta Microsoft på ordet og droppe alt som har noe med de å gjøre, eller ihvertfall å bytte ut Internet Explorer med en annen sikrere nettleser.

 

Hørtes ut som noe man bør holde seg langt unna. :D

Har du vista + firefox, har du den allerede inne :p

Ehh... Nei, det tar du nok feil.

 

Nei, jeg tror det er en eller annen plugin som gir ActiveX i Firefox uten bruk av IE. Men jeg er veldig usikker så det kan godt hende jeg tar feil. Jeg har aldri brukt pluginen selv men synes å huske at jeg har lest om den ett eller annet sted.

Ja, det var en som hadde laget en mozilla-plugin wrapper for ActiveX kontrollere, for nettlesere som støtter mozilla-plugin arkitekturen. Det er kun Internet Explorer som har droppet support for mozilla-plugin arkitekturen, mens alle andre nettlesere (Firefox, Opera, Safari, Chrome) bruker denne akritekturen. (Altså mozilla-plugin arkitekturen er den mest brukte plugin standarden som er utviklet av Mozilla (egentlig Netscape), denne arkitekturen kalles også for Netscape Plugin).

Han hadde også laget en ActiveX plugin-wrapper som gjør at Internet Explorer vil kunne støtte mozilla-plugin arkitekturen igjen. (Men tror begge prosjektene er bortimot døde nå).

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...