Gå til innhold

Kingston med SSD til folket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløpig ser det ikke spesielt spennende ut...

100/80 les/skriv, samt ingen info om IOPS@4KB.

I tillegg en pris på $150, som sikkert betyr rundt 1400kr her i landet. Da er det like greit å gå for en Vertex, som koster noen hundrelapper ekstra tror jeg. (usikker på IOPS på den da...)

Lenke til kommentar
Med denne serien prøver vi å nå et større marked ved å inkludere både den nødvendige programvare, maskinvare og instruksjoner nødvendig i en enkel og billig pakke mot folk flest.

 

Hva betyr dette? Hva er det de inkluderer som de andre SSDene ikke har? "Progamvare og instruksjoner"?

 

Høres ut som svada.

Lenke til kommentar
Hva betyr dette? Hva er det de inkluderer som de andre SSDene ikke har? "Progamvare og instruksjoner"? Høres ut som svada.

Det er faktisk ganske nyttige tillegg. Det koster neppe Kingston mye, men er veldig kjekt for kjøperen.

 

Desktop bundle inneholder: SSDen + SATA-kabel + power-kabel + 3,5" til 2,5" adapter + programvare for å klone harddisken over til SSDen.

 

Notebook bundle inneholder: SSDen + ekstern 2,5" boks + USB-kabel + programvare for å klone harddisken over til SSDen.

 

Prisene virker lovende. Ytelsen er jeg mer usikker på men jeg blir ikke overrasket om den tilsvarer OCZ Vertex-serien.

Lenke til kommentar

De må i det minste oppgi noen IOPS-tall, eller en Vista Startup Performance-måling, for at noe slikt skal kunne vurderes. Jeg forstår ikke hvorfor de lanserer slike typiske "må uansett vente på benchmarks"-produkter på denne måten. Menmen, til neste år regner jeg med at PC'en min skal få boote fra en rimelig og lynkjapp SSD, den må bare komme på markedet først med rett forhold mellom pris og ytelse.

Lenke til kommentar

Både 64gb og 128gb er på lager til 1099,- og 1899,- både med desktop og laptop bundle: http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=SSDNow+V

 

OCZ kommer med Agility rett rundt hjørnet, og dette skal være lik kontroller og cache som Vertex, men med vesentlig billigere nand brikker og betydelig billigere pris pr.gb, med endel lavere sekvensiell les/skriv. Det kan jo hende denne Kingston er en slik utgave, og er random les/skriv IOPS@4kb grei nok, så vil jo denne være kurrant. Sekvensiell les/skriv rundt en VelociRaptor 150gb og sikkert vesentlig bedre IOPS, men ikke mange hundrelappene dyrere... Ser ikke så galt ut dette, dersom den ikke er en Gen.I Jmicron klone da, og en bench eller to ville vel jeg også sett før et evnt. kjøp. Dumt de ikke oppgir cache og kontroller synes jeg, da kunne man i allefall ant hvor ytelsen ville havne...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

"Louis Kaneshiro, senior technology manager, Kingston, said users can expect to see an overall drive improvement of approximately 50% over existing 7200RPM and 5400RPM hard-disk drives based on the company’s internal suite of benchmark tests."

 

Fast: up to 100MB/sec. read; 80MB/sec. write

Performance: enhances productivity; makes users more efficient

 

Sparsomt med detaljer her, reell ytelse er tydeligvis ikke god nok til å skryte av.

Jeg ville ikke kjøpt den før skikkelige tester utført av tredjepart var offentliggjort.

Lenke til kommentar
"Louis Kaneshiro, senior technology manager, Kingston, said users can expect to see an overall drive improvement of approximately 50% over existing 7200RPM and 5400RPM hard-disk drives based on the company’s internal suite of benchmark tests."

 

Fast: up to 100MB/sec. read; 80MB/sec. write

Performance: enhances productivity; makes users more efficient

 

Sparsomt med detaljer her, reell ytelse er tydeligvis ikke god nok til å skryte av.

Jeg ville ikke kjøpt den før skikkelige tester utført av tredjepart var offentliggjort.

Hehe, tror du ikke på reklame og løfter fra produsent..? Når er du litt vel skeptisk...

;)

Lenke til kommentar
Stemmer at det er "rebranda" Intel enheter ja, skal se om jeg ikke klarer å finne ut hvilke.

In addition to its SSDNow M series SSDs that are practically just Intel Intel X-25M rebrands, Kingston has decided to announce a new, more affordable, SSDNow V Series.

Med tanke på at SSDnow-M-serien koster det samme som Intel sin X25-M og SSDnow-E koster det samme som Intel X25-E, antar jeg at ytelse og pris går hånd i hånd på dette produktet.

 

OCZ sin Vertex koster ca 1000pr 30GB, så vil tippe at ytelsen på denne ligger et lite stykke under denne også... Men nå bare tipper jeg. Uansett, det ser ikke særlig lovende ut...

 

SSDnow-V serien er ihvertfall ikke rebrand av Intel X25-M

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Er disse verdt å kjøre som OS-disk i forhold til en harddisk da? veldig billig :D

 

Jeg kan aldri tenke meg at disse har en 1. Gen cacheløs jmicron kontroller mtp at jmicron har beveget seg fullt over på en nyere kontroller. Dermed kan man med rimelig grad av sikkerhet tenke seg at disse fungerer meget godt som OS disker med en av denne generasjonens kontrollere, og oppleves som en helt annen verden sammenlignet med "snurredisker". En tusenlapp for 64gb er fin pris, så om noen har råd til å handle inn en og dele litt bencher, så vil nok denne ta helt av dersom den viser fine IOPS tall...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte først at V-en sto for rebrand av Vertex, men det stemmer ikke med Vertex' båndbredde. Mtron har noen med 100/80 MB/s båndbredde men jeg tror ikke det er rebrand av de.

 

Har sendt en mail til Komplett om de vil sende meg et par av disse for en test, for å kunne dele info om cahce, kontroller og IOPS i både singeldisk og Raid0 konfigurasjoner, i SSD trådene her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...