Gå til innhold

Opera Mobile 9.7 Beta er tilgjengelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ENDELIG!

 

Edit:

Dette var RASKT.

 

Vg.no som den største mest bloatete siden på det vide vebbet, laster på 8 sek totalt. Jeg prøvde flere ganger og sørget for at cashen var slettet.

 

Opera mobile 9.5 bruker 85 sekunder på samme side. I shit you not.

 

Til sammenligning bruker Skyfire, som bruker samme type teknologi som Opera Turbo, imponerende 13 sekunder. Men all tekst ser helt jævlig ut (uleselig!) i Skyfire og selv om den rendrer sidene på en ok måte er det et mareritt å panne rundt på siden. Det er ikke mulig å zoome langt ut.

 

db.no laster på 49 sekunder i Opera Mobile 9.5

Opera mobile 9.7 bruker 7 sekunder på å laste siden. Skyfire brukte 9 sekunder.

 

 

Edit 2: Jeg trodde Opera 9.7 lastet ferdig siden etter 3-4 sekunder siden progress baren forsvant og brukte 4 sekunder ekstra å rendre på. Det viste seg å ikke stemme da jeg kuttet tilkoblingen etter progress baren forsvant, for da stoppet det opp, så endret tidene litt i posten.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

prøvde den akkurat på min touch hd.

Med turbo er den sykt raskt. Men bilder blir lavoppløslige, og den bugger litt. Tenkte å skrive denne posten fra HD-en, men fikk ikke til å logge inn i forumet. Når jeg skulle taste inn brukernavn og passord, kom det bare ingen bokstaver i de feltene da jeg trykket i vei på tastaturet :)

Lenke til kommentar
prøvde den akkurat på min touch hd.

Med turbo er den sykt raskt. Men bilder blir lavoppløslige, og den bugger litt. Tenkte å skrive denne posten fra HD-en, men fikk ikke til å logge inn i forumet. Når jeg skulle taste inn brukernavn og passord, kom det bare ingen bokstaver i de feltene da jeg trykket i vei på tastaturet :)

Totalt probemfritt å poste fra 9.7 her. Fort gikk det og. Dette er en revolusjon innen mobil browsing!

Lenke til kommentar
prøvde den akkurat på min touch hd.

Med turbo er den sykt raskt. Men bilder blir lavoppløslige, og den bugger litt. Tenkte å skrive denne posten fra HD-en, men fikk ikke til å logge inn i forumet. Når jeg skulle taste inn brukernavn og passord, kom det bare ingen bokstaver i de feltene da jeg trykket i vei på tastaturet :)

Totalt probemfritt å poste fra 9.7 her. Fort gikk det og. Dette er en revolusjon innen mobil browsing!

 

Morro og lese at dette funker så bra.. For min del forsvinner mye av nødvendigheten med stor CPU og RAM når browsingen går såpass kjapt med det som er på markedet i dag, sjeldent jeg syntes telefonen er for træg i bruk..

 

EDIT: åssen funker youtube i betaen?

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
prøvde den akkurat på min touch hd.

Med turbo er den sykt raskt. Men bilder blir lavoppløslige, og den bugger litt. Tenkte å skrive denne posten fra HD-en, men fikk ikke til å logge inn i forumet. Når jeg skulle taste inn brukernavn og passord, kom det bare ingen bokstaver i de feltene da jeg trykket i vei på tastaturet :)

Totalt probemfritt å poste fra 9.7 her. Fort gikk det og. Dette er en revolusjon innen mobil browsing!

 

Hmm, kanskje det er jeg som bruket et tastatur den ikke skjønner ellerno. Får prøve meg litt fram.

 

Lionel: Er youtube viktig? Kan du ikke bare bruke en dedikert youtubeklient? :)

Lenke til kommentar
prøvde den akkurat på min touch hd.

Med turbo er den sykt raskt. Men bilder blir lavoppløslige, og den bugger litt. Tenkte å skrive denne posten fra HD-en, men fikk ikke til å logge inn i forumet. Når jeg skulle taste inn brukernavn og passord, kom det bare ingen bokstaver i de feltene da jeg trykket i vei på tastaturet :)

Totalt probemfritt å poste fra 9.7 her. Fort gikk det og. Dette er en revolusjon innen mobil browsing!

 

Hmm, kanskje det er jeg som bruket et tastatur den ikke skjønner ellerno. Får prøve meg litt fram.

 

Lionel: Er youtube viktig? Kan du ikke bare bruke en dedikert youtubeklient? :)

 

Jojo, sant nok.. Tenkte litt på flash-støtten.. åssen er det med sider som unibet og vg.no/live?

Lenke til kommentar
Jojo, sant nok.. Tenkte litt på flash-støtten.. åssen er det med sider som unibet og vg.no/live?

Den kommer ikke med innebygget flash støtte, men jeg har fått til både flash og youtube i tidligere versjon ved å installere flashlite 3.1. Skal teste dette litt senere i dag.

 

Både unibet og vglive.no ser veldig bra ut ved første øyekast, forutnom mangelen på flash øverst på unibet.

Lenke til kommentar
Jojo, sant nok.. Tenkte litt på flash-støtten.. åssen er det med sider som unibet og vg.no/live?

Den kommer ikke med innebygget flash støtte, men jeg har fått til både flash og youtube i tidligere versjon ved å installere flashlite 3.1. Skal teste dette litt senere i dag.

 

Både unibet og vglive.no ser veldig bra ut ved første øyekast, forutnom mangelen på flash øverst på unibet.

 

Takk for svar :)

 

Vist noen som vil se Opera Mobile 9.7 Turbo i bruk, de tester opera i Acid 3 test, og litt sammenligninger med skyfire..

Lenke til kommentar
Skyfire [...] som bruker samme type teknologi som Opera Turbo
Med samme type teknologi mener du serverside behandling? Man kan si en del fint om Skyfire, men at teknologien bygger rundt å sende sider som et bilde legger jo et forferdelige grunnlag å jobbe ut ifra.

 

Skyfire [...] operates by rendering requested web pages on a server [...] before sending the rendered output [...] as images annotated with interactive items such as links and text-fields.

 

 

Håper Opera Mobile til S60v3 og S60v5 ikke er for langt unna, og at Flash-støtten kommer på plass før den går ut av beta.

Lenke til kommentar
Skyfire [...] som bruker samme type teknologi som Opera Turbo
Med samme type teknologi mener du serverside behandling? Man kan si en del fint om Skyfire, men at teknologien bygger rundt å sende sider som et bilde legger jo et forferdelige grunnlag å jobbe ut ifra.

Ah, my bad. Derfor teksten blir så jævlig altså. Triste saker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...