Gå til innhold

Junifest 2009 - ok67 - Ting som dukker opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regn og kaldt og surt i dag, så jeg hadde ikke de helt store forhåpningene om at noe skulle dukke opp. Men "plutselig" dukka Snaily opp.

post-19109-1243973280_thumb.jpg

Tatt med ED50 og Extension tube EX-25. Exif i bilde tror jeg, ser ut til at jeg har fått fiksa på buggen i siste Ubuntu.

Lenke til kommentar

Noe laber aktivitet på junifesten min. Mye kaldt og surt vær siste uka, men jeg har plukket ut et bilde fra gårsdagens fototreff som passer til tittelen på utfordringa; "Ting som dukker opp", her var det en blits som helt uventa dukka opp.

Tatt med E-520, ED14-54 @14mm, ISO 800, F2.8, 1/6s

6. juni

post-19109-1244366953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noe laber aktivitet på junifesten min. Mye kaldt og surt vær siste uka, men jeg har plukket ut et bilde fra gårsdagens fototreff som passer til tittelen på utfordringa; "Ting som dukker opp", her var det en blits som helt uventa dukka opp.

 

Og han som står og holder i blitsen var nok Jeg,- jeg har i allefall ett bilde tatt med blits den andre veien :)

Lenke til kommentar

Føler at jeg må prøve å få opp produktiviteten her. Det var på mange måter enklere å ta bilder av broer i Aprilfesten, da var det en mer konkret utfordring.

 

I dag dukka det opp ei godt brukt klinkekule og litt kunstig lyssetting. Brukte 50mm "macroen" i dag.

post-19109-1244494831_thumb.jpg

Lenke til kommentar

50mm'en er bra ja, men er ikke så værst 14-54mm'en heller.

 

Dagens bildet er av en blomst som har det med å dukke opp i de fleste plener rundtomkring, som oftest til pleneierens fortvilelse. Her er 14-45'en brukt ved 54mm, f/8.0, 1/200 sec, ISO 200. Kunne ha gått litt lengre fra og dermed fått selve blomsten skarpere og litt mer luft rundt.

post-19109-1244985746_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...