Gå til innhold

Sniktitt: Nikon D5000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gledelig at Nikon spanderer CAM-1000(oppgradert med 3D-tracking som i D90?) i entrymodellen. Det var på tide å dumpe CAM-530 med tre stuselige punkter.

 

Forøvrig er det en liten faktafeil i artikkelen - D300 har 1005-punkter i matrixmåleren, ikke 420-punkter. Lysmåleren er mao. ikke helt den samme, men den praktiske forskjellen er ikke så stor.

 

Edit: 420-punkters matrix har sittet i bla. D50, D80, D40 og D60. D90 har samme 1005-punkters sensor som D300. Mon tro om det påvirker 3D-trackingen, siden det foregår i samarbeide mellom AF-modulen og matrix-sensoren...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Artig med GPS. Dog synd at de ikke kan benytte eksterne eksisterende GPS enheter via bluetooth. Har allerede en slik dedikert mottaker(Holux) som jeg bruker mot telefonen(Nokia E51) for bil, hele poenget må være å få komunisert med GPS sattelitter og at resten av programvaren ligger i kameraet.

 

Så hvorfor lager de ikke bluetooth støtte mot eksisterende GPS mottakere? Vi er jo tross alt i 2009 nå og vi har hatt trådløse funksjoner som pictbridge lenge. Evt. har min Holux mottaker også miniusb.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spennende dette ja. Tror nok ikke det blir oppgradering fra D40 for min del. Venter heller til etterfølgeren til D90.

 

Syns Nikon har kjørt seg fast litt i navngivningen sin nå.

D60-D5000-D90-D300-D700-D3. Ikke akkurat logisk at D5000 ligger mellom D60 og D90. På det området har Canon gjort en bra jobb i forhold.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...