Gå til innhold

Bedre vedlegghåndtering i Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er jo ikkje Gmail sin feil at det er dårlig støtte for store filer, det er jo selve e-postprotokollen som ikkje takler store filer. Det blei jo opprinnelig laga for filer som kun inneholdt tekst, som som ligger på 1-20 kb.

 

Delvis riktig. Det er støtte for store filer i epostprotokollene, men det er vanlig praksis å avvise vedlegg større enn en viss grense (gjerne 10-20MB). Da er det kanskje ikke så hensiktsmessig å laste opp større filer, da majoriteten av de SMTP-serverne som tar i mot så store vedlegg vil avvise dem.

Lenke til kommentar
Kul funksjon, men litt teit at jeg ikke kan sende vedlegg på mer enn 20 mb (totalt).

 

 

Vel for egen del så har det vel sjelden vært et problem for meg i allefall. Har jeg hatt store filer jeg måtte sende avgårde på mail så har jeg pakket dem i flere mindre og problemet var da vekk :-)

Er jo greit med den begresningen spør du meg, tenk all møkka en får på epost hver eneste dag, uten grenser på vedlegg så skulle mange mailservere knela hver dag.

 

De som ofte trenger svære filer overført kan jo bare sette opp en eller flere FTP servere så er jo den saken løst.

Lenke til kommentar
Kul funksjon, men litt teit at jeg ikke kan sende vedlegg på mer enn 20 mb (totalt).

 

 

Vel for egen del så har det vel sjelden vært et problem for meg i allefall. Har jeg hatt store filer jeg måtte sende avgårde på mail så har jeg pakket dem i flere mindre og problemet var da vekk :-)

 

 

 

Mener du da at du sender flere mailer med 1 vedlegg på f.eks. 20mb eller 1 mail med flere vedlegg på maks 20 mb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...