Gå til innhold

Fortsatt mulig å laste ned Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er altfor mange av de som har lastet det ned som ikke skal bruke det til Beta-testing. Dette er litt uhelding siden de ikke er forberedt på at OSet kanskje har noen bugs, og blir negative til det.

Men for all del, det er fint at speilet er åpent i en stund fremover så man kan laste ned om man sletter det eller mister DVDen.

Lenke til kommentar

Jeg kjører windows 7 Beta på en laptop som ikke har de feteste spesifikasjonene. ... og er kjempefornøyd sålangt. Jeg ser en og annen bug her og der, men faktisk forsvinnende lite. Her har MS kommet med et OS som vil knuse Vista i det sekundet det blir lansert.

Det kan være aktuellt å oppgradere resten av maskinparken fra gamle gode stabile XP til Windows 7...

 

For min del har Vista vært en kjedelig flopp. Det er et os jeg ikke har villet oppgradere til, men pga diverse, har jeg måtte ha en maskin med Vista... og Windows 7 (beta) knuser Vista.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd betaen i 2 uker. Konklusjon:

1) Ingen store forbedringer over Vista, den jevne bruker vil ikke se forskjell.

2) Det som er suger med Vista, suger med W7.

3) MASSE bugs, som sikkert vil bli luket ut i en RC.

4) Burde gis vekk gratis til alle som har Vista fra før, iallefall nå som det ser ut som om MS holder seg til alle disse forskjellige 'versjonene' (Basic, Home Premium, Ultimate, etc...)

 

Avinstallerte pga to ting (De eneste grunnene til at jeg bruker MS og ikke Linux):

1) Merkelig ytelse i spill, plutselig drop i FPS, vindus-maler (Aero) funker dårlig når spill minimaliseres eller lukkes.

2) Mobility Center (ActiveSync) funker ikke i W7.

Lenke til kommentar
Har nå prøvd betaen i 2 uker. Konklusjon:

1) Ingen store forbedringer over Vista, den jevne bruker vil ikke se forskjell.

2) Det som er suger med Vista, suger med W7.

3) MASSE bugs, som sikkert vil bli luket ut i en RC.

4) Burde gis vekk gratis til alle som har Vista fra før, iallefall nå som det ser ut som om MS holder seg til alle disse forskjellige 'versjonene' (Basic, Home Premium, Ultimate, etc...)

 

Avinstallerte pga to ting (De eneste grunnene til at jeg bruker MS og ikke Linux):

1) Merkelig ytelse i spill, plutselig drop i FPS, vindus-maler (Aero) funker dårlig når spill minimaliseres eller lukkes.

2) Mobility Center (ActiveSync) funker ikke i W7.

1) Jeg ser mange, inkludert et oppusset utseende, betydelig raskere, nytt statusfelt, ny oppgavelinje, ny kalkulator, ny paint, mer avansert task manager og resource center.

2) Hmm, aero har blitt betydelig raskere og krever mindre ressurser, oppstartstiden er kortet ned, kantene forblir gjennomsiktige når du maksimerer vinduer, søkefunksjonen i startmenyen er raskere, standard knapp for å skru av pcen er shut down og ikke sove, ressursforbruk og da strømforbruk er betydelig senket, og ligger nesten på nivå med xp.

3) Nevn 4 bugs

 

At aero oppfører seg rart når du lukker spill er fordi aero deaktiveres når man starter spill, ganske smart

Activesync har jeg ikke prøvd, men kanskje du har en bug der...

 

Jeg kan nevne 1 bug jeg har truffet så langt: FTP browsing i explorer funker ikke. Det var det hele...

 

For min del er w7 raskere og mer stabilt enn vista.

Lenke til kommentar
Har nå prøvd betaen i 2 uker. Konklusjon:

1) Ingen store forbedringer over Vista, den jevne bruker vil ikke se forskjell.

2) Det som er suger med Vista, suger med W7.

 

Den nye oppgavelinjen, libraries og en kraftig forbedret UAC er store endringen som vanlig brukere vil legge merke til. For ikke å snakke om det at 7 kjører rimelig bra på svak maskinvare, pluss en flust andre nyttige ting som automatisk skalering av vinduer osv.

 

Hva spesifikt mener du 7 sliter med som også Vista sliter med?

Lenke til kommentar
Det er altfor mange av de som har lastet det ned som ikke skal bruke det til Beta-testing. Dette er litt uhelding siden de ikke er forberedt på at OSet kanskje har noen bugs, og blir negative til det.

*snip*

Hehe.

 

De syns jeg overhode ikke synd på. Greit det blir et par sytpeiser av det. Men om noen får herpet sin mp3 samling på grunn av sin egen totalt udugelighet - så er det faktisk til det bedre. Folk må lære selv.

 

Altså: Det er merket i hue og rævva at dette er beta og kan ha buggs. Kan man ikke lese, vil ikke lese, vil ikke forstå - Det er helt greit, men da får man ta ansvaret sjøl.

Holdninger med å sy puter under armene på slike folk er bare provoserende og latterligt.

 

-

Men det er nå positivt at de forlenger fristen - da slipper jeg å ty til torrents :). Tiden går fort om dagen...

Lenke til kommentar
Men om noen får herpet sin mp3 samling på grunn av sin egen totalt udugelighet

 

 

Litt drøyt å skylde på brukere når akkurat "herpe mp3 filene-funksjonen" kom som default (som jeg har forstått det). Akkurat det er en såppas heftig bug at den ikke burde vært med i det i det hele tatt. Men greit nok.

 

Selv ikke de mest erfarne brukerne og betatesterne visste om buggen før den ble "aktivert".

Lenke til kommentar

Det er derfor man ikke bør bruke et beta-os uten å ha backup, slike ting kan skje. Poenget med beta-testing er å avdekke slike feil før det endelige produktet slippes og de som er med på beta-fasen har godtatt å være prøvekaniner for å avdekke feilene. Noen feil vil være alvorlige og desto bedre er det at de blir avdekket i beta-fasen.

Lenke til kommentar

Å ha backup på 3 forskjellige harddisker forhindrer ikke at alt kan gå tapt hvis noe skjer som enten angriper filene eller stryker harddisken. Idèelt burde du også ha ekstern harddisk + DVD backup i en bankboks, og gjerne også off-site backup hos venner. Alle mekaniske gjenstander kan feile, og de vill feile. DVD kan få riper, være feilbrendt (hvis de ikke blir kontrollert), eller bli ubruklige over tid hvis de ikke oppbevares riktig.

 

Jeg skal betateste w7, og gjøre diverse (lagrings-relaterte) benchmarks for å sammenlikne w7 med vista, og kanskje også xp. Men jeg installerer det ikke før jeg har DVD backup av alt viktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...