Gå til innhold

512 GB SSD for oss dødlige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mer enn tradisjonelle harddisker skal vi tro pressemeldingen, det er jo det den handler om. Det er dette vi nerder har ventet på i årevis, vi har jo sykt med prosesseringskraft og minnebåndbredde, men dagens harddisker klarer ikke å fore systemet raskt nok. Nå er det like før at SSD med god ytelse, gode kontrollere OG god pris er en realitet!

Lenke til kommentar
Hvor kan man egentlig feste 1,8- og 2,5-tommers disker?

 

Egne 2.5-festebraketter, eller everntuelt bare teipe det fast et egnet sted, neo som er det enkleste, SSD vibrerer ikke uansett.

 

AtW

 

Dessuten er perioden med 3.5" disker til desktopsystemer forhåpentligvis snart forbi, vi trenger ikke disse klumpete greiene som tar opp unødvendig plass.

 

Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
når kommer de i 3,5"?

 

Hva skal du med det?

 

AtW

 

bruke de i stasjonær maskin. foretrekker å skru de fast framfor å lime og tape de fast der det er plass. og det er fryktelig tungvint om man skal kjøpe egne braketter for 2,5" til 3,5"

Lenke til kommentar
Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker.

3.5" er vel ikke heelt kompatibelt med siste mote innen PC-kabinetter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Det tipper ejg ikek vil skje før om endel år, vanlige disker vil antakelig gi mere GB epr krone i noen rå framover, og jeg tror ikke 2.5 tar over på vanlgie platelager på desktop før den tid. Og Hva tar 3.5 opp "unødvendig plass"? Det er da en grei størrelse for vanlige disker.

3.5" er vel ikke heelt kompatibelt med siste mote innen PC-kabinetter...

 

hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også

Trenden er at kabinettene blir fysisk mindre, bruker mindre strøm og støyer mindre. SSD på 1.8" og 2.5" passer dermed den nye trenden godt.

 

Og ja, 3.5" til desktop kommer sikkert til å bli hos oss en del år til, men jeg tviler på at markedet for 3.5" SSD blir noe særlig stort. Regner derfor med at 3.5" er en standard som dør ut med harddiskene. Sannsynligvis forsvinner 2.5" på lang sikt også.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
hva er siste mote innen pc kabinetter da? 3,5 kommer vel alltid til å bestå. de kan jo ikke fjerne 5,25" brønnene så da kan de jo like godt beholde 3,5" også

Trenden er at kabinettene blir fysisk mindre, bruker mindre strøm og støyer mindre. SSD på 1.8" og 2.5" passer dermed den nye trenden godt.

 

Og ja, 3.5" til desktop kommer sikkert til å bli hos oss en del år til, men jeg tviler på at markedet for 3.5" SSD blir noe særlig stort. Regner derfor med at 3.5" er en standard som dør ut med harddiskene. Sannsynligvis forsvinner 2.5" på lang sikt også.

 

Du skal ha et svært lite kabinett før 3.5 er upraktisk stort. Så lite at enten er det ikke snakk om særlig mye ytelse, eller så må det bråke endel. 3.5" er en helt grei størrelse som passer fint i de aller aller felste kabinetter. Nå er det ikke noe poeng i å ha 3.5 på SSD, da større fysisk størrelse ikke er noe nyttig, kapasitetsmessig, på dagens disker. Men at 3.5" har tatt opp "unødvendig stor plass" er jeg uenig i.

 

AtW

 

når kommer de i 3,5"?

 

Hva skal du med det?

 

AtW

 

bruke de i stasjonær maskin. foretrekker å skru de fast framfor å lime og tape de fast der det er plass. og det er fryktelig tungvint om man skal kjøpe egne braketter for 2,5" til 3,5"

 

Fryktelig tungvint vil jeg ikke si det er, mange av kabinettene mine har jo feks kun 5.25-plasser i prasis, så bruker jeg moduler som gjør det om til 3.5"-plasser. Du burde heller be om at du fikk med 3.5-brakketer i pakka med 2.5-disker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Tror jeg holder meg trofast til SATA i serveren min noen år framover.

SDD er like mye SATA som vanlige snurredisker.

 

Edit: for sein....

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...