Gå til innhold

Her er mobilene som stråler mest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at dette er like farlig som all annen stråling vi har rundt oss: tv-signaler, radiobølger, mobilkommunikasjon, etc..

 

Vi har jo i alle år fått høre at man ikke skal bruke mobil på sykehus osv., nå viser det seg at det ikke har no hold i virkeligheten.

 

Jeg vil dele en hemmelighet med dere alle; det er farlig å leve, faktisk livsfarlig - du dør av det. I disse dager hvor kneipbrød gir kreft, hver annet fly blir kapret og vi blir feite av å se på en sukkerbit, er dette ekstra viktig..

Lenke til kommentar

Selv har jeg SE K810i, ikke på listen. Faktisk litt greit å ha i bakhode synes jeg.

 

Mobilen er jo som sagt en relativt ny oppfinnelse.. Stiller meg en smule kritisk til at det skal være 100% trygt å bruke i normal sammenheng. Typisk om 15-20 år, eller 50 år for den saks skyld, etter at det har blitt forsket på det i mange år, at man ser tilbake i etterpåklokskapen med all den nye vitenskapen på område at "det var ikke så trygt allikevel". Det samme kan man jo si om trådløse routere osv.

Lenke til kommentar

Forferdelige dårlige utsagn om at ballene ikke har falt av og man lever enda. Det er mange som har røyka i 20 år og lever. Det er i tillegg ganske klisje å si at "man dør jo av alt nå". For det første er det bare en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet av å spise usunt, røyke etc, og for det andre er det tabloiden som skal tjene penger på flere lesere.

 

Cellers DNA kan lett ødelegges, men blir reparert igjen, som regel. Jeg synes man kan ta forholdsregler, ikke ved å la være å spise kneipbrød eller bruke mobiltelefon, men ved å ta en fornuftig middelvei. Personlig bruker jeg ofte "høytaler"-funksjonen når jeg snakker i min N82 hvis jeg ikke sitter på bussen el.l. og spiser grovt brød eller knekkebrød

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

de sa jo også at det er farligt å stå forran microen når den er på, pga stråling.

men dette er jo da motbevist, det samme med de nye kokeplatene,

hadde stråling vært farligt så noen sier, så hadde det vært forbudt, vi i norge er mester på å forby ting som kanskje er farligt.

 

men denne filmsnutten er litt fin. fake som faen men.. :p

 

Lenke til kommentar
Forferdelige dårlige utsagn om at ballene ikke har falt av og man lever enda. Det er mange som har røyka i 20 år og lever. Det er i tillegg ganske klisje å si at "man dør jo av alt nå". For det første er det bare en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet av å spise usunt, røyke etc, og for det andre er det tabloiden som skal tjene penger på flere lesere.

 

Cellers DNA kan lett ødelegges, men blir reparert igjen, som regel. Jeg synes man kan ta forholdsregler, ikke ved å la være å spise kneipbrød eller bruke mobiltelefon, men ved å ta en fornuftig middelvei. Personlig bruker jeg ofte "høytaler"-funksjonen når jeg snakker i min N82 hvis jeg ikke sitter på bussen el.l. og spiser grovt brød eller knekkebrød

 

Hvis du vil leve et liv som steinen i glasshus er jo det helt ok. Personlig tar jeg dette med en stor klype salt. Er forøvrig merkelig at folk mener at f.eks. snus ikke er farlig, men at mobilstråling er det...

Lenke til kommentar
Forferdelige dårlige utsagn om at ballene ikke har falt av og man lever enda. Det er mange som har røyka i 20 år og lever. Det er i tillegg ganske klisje å si at "man dør jo av alt nå". For det første er det bare en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet av å spise usunt, røyke etc, og for det andre er det tabloiden som skal tjene penger på flere lesere.

 

Cellers DNA kan lett ødelegges, men blir reparert igjen, som regel. Jeg synes man kan ta forholdsregler, ikke ved å la være å spise kneipbrød eller bruke mobiltelefon, men ved å ta en fornuftig middelvei. Personlig bruker jeg ofte "høytaler"-funksjonen når jeg snakker i min N82 hvis jeg ikke sitter på bussen el.l. og spiser grovt brød eller knekkebrød

 

Hvis du vil leve et liv som steinen i glasshus er jo det helt ok. Personlig tar jeg dette med en stor klype salt. Er forøvrig merkelig at folk mener at f.eks. snus ikke er farlig, men at mobilstråling er det...

 

Siden du tar faren ved mobilstråling med en klype salt, betyr det vel at du mener at det ikke er farlig, ergo er det like merkelig som at folk sier at snus ikke er farlig. I følge forskere vet man ikke om noen av delene er farlig eller ikke. Det vil naturen vise om 10-20 år tenker jeg.

Lenke til kommentar
Siden du tar faren ved mobilstråling med en klype salt, betyr det vel at du mener at det ikke er farlig, ergo er det like merkelig som at folk sier at snus ikke er farlig. I følge forskere vet man ikke om noen av delene er farlig eller ikke. Det vil naturen vise om 10-20 år tenker jeg.

 

At jeg tar det med en klype salt betyr at jeg ikke er redd for å bli forvandlet til en mutert froskeskapning ved å prate i mobiltelefonen min uten å slå på høyttaler/bruke handsfree. Men nå er jeg en livsnyter og lar ikke slikt skremme meg. Skulle jeg passet på hva jeg gjør til enhver tid kunne jeg like gjerne lagt meg ned for å dø ;)

Lenke til kommentar

Andreplass på listen, ja. Flotte ting. Men det går nok bra :)

 

Synes ikke man skal nekte seg gleder kun fordi de _kan_ være farlig. Man kan få juling på byen, man kan bli påkjørt på vei til jobben, man kan falle ned en trapp. Det betyr ikke at man skal isolisere seg. Og min E71 er en glede for meg, så jeg merker at denne listen ikke bryr meg så veldig.

Lenke til kommentar
de sa jo også at det er farligt å stå forran microen når den er på, pga stråling.

men dette er jo da motbevist, det samme med de nye kokeplatene,

hadde stråling vært farligt så noen sier, så hadde det vært forbudt, vi i norge er mester på å forby ting som kanskje er farligt.

 

men denne filmsnutten er litt fin. fake som faen men.. :p

 

At noen skulle være redd for de nye kokeplatene er jo bare komplett idioti. Å nei, en magnet, jeg dør... Hva med å se på planeten du står på.

 

Det er dobbeltmoralen som plager meg. Å nei, en av 250 000 000 mobilbrukere har dødd, noen tror det er på grunn av mobilen, vi kan aldri bruke den igjen. Derimot bilkjøring og overdrevet solariumsbruk og strandsoling i syden i uv-stråler syns folk er helt greit

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...