Gå til innhold

Tandberg Display nå i butikkene!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo nå bare vente til jeg får sedd disse før jeg kaster ut bildedrørstv'en. Jeg synes fortsatt at LCD tv er for kornete og for uklar på vanlige tv sendinger og ikke like bra som en god bildedrørstv, iallefall på 32" +. Mulig dette endrer seg med HD TV og Bluray filmer.

 

Kanksje Tandberg kan endre min oppfattning. Samt noe nostalgi vedrørende Tandberg som elektronikkprodusent må jeg nok innrømme at jeg har.

Lenke til kommentar
Må jo nå bare vente til jeg får sedd disse før jeg kaster ut bildedrørstv'en. Jeg synes fortsatt at LCD tv er for kornete og for uklar på vanlige tv sendinger og ikke like bra som en god bildedrørstv, iallefall på 32" +. Mulig dette endrer seg med HD TV og Bluray filmer.

 

Kanksje Tandberg kan endre min oppfattning. Samt noe nostalgi vedrørende Tandberg som elektronikkprodusent må jeg nok innrømme at jeg har.

Vurdert å flytte øynene over på plasma-tv'r? De har et mye mer behagelig bilde enn lcd, syns jeg ihvertfall. Og ser du mye på tv? Da kan det faktisk lønne seg å ikke velge FullHD. Problemet med FullHD er at bildet består av 2megapixler, mens de signalene som kommer ut av veggen ikke inneholder mer enn 0,3megapixler. Det vil si at tv'n må generere de manglende pixlene, og på en FullHD-skjerm vil da 85% av bildet være kunstig generert av tv'n.

 

Så verdt å sjekke ut. På bluray-filmer ser det fantastisk ut, uansett om man har HDready eller FullHD-skjerm. Men sjekk ut plasma hvis du syns LCD er kornete. Og ikke gå på Elkjøp for å vurdere bildekvalitet, de stiller aldri inn tv'n skikkelig

Lenke til kommentar
Og ikke gå på Elkjøp for å vurdere bildekvalitet, de stiller aldri inn tv'n skikkelig

 

Ikkeno problem å fikle med fjernkontrollen selv på elkjøp i en halvtime+- for å bedømme bildet selv. ;)

 

 

Hmm Tandberg... grei garanti, men hvor lenge varer den?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

selv lavkostmerker som Teco opererer med tilsvarende garanti. grunnen til dette er at det er billigere å gi ut en ny tv enn å reparere den gamle. hvis en 32" skal koste 9995,- så tviler jeg på at importør betaler så veldig mye over 4500 for tv-en.

 

vet noen hvem som produserer disse? jeg holder en knapp på vestel.

Lenke til kommentar
Den settes sammen i Kina, men allikevel mener Tandberg at dette er et helnorsk TV.

Begrepet "made in ..." gir mindre og mindre mening etter hvert som verdenshandelen blir mer og mer globalisert. Kondensatorer, motstander, metaller, plast, kretskort osv produseres i en haug med forskjellige land. Hvert sluttprodukt kan ha så mye som 100 opprinnelseland for ulike deler.

 

De store japanske produsentene har tatt knekken på Tandbergs TV-drømmer en gang tidligere, vil det norske folk la det samme skje igjen?

Det spørs med disse prisene. Det er jo 50-100% dyrere enn TVer i samme klasse fra andre leverandører.

Lenke til kommentar
Er panelet produsert av Tandeberg? Det høresjo utrolig ut.

 

Veldig spent på å se en test av denne. Utrolig morsomt med norske produkter. Vi får håpe det er futt i denne.

 

tviler på at de er produsert av tandberg. de nok har bare satt krav til egenskaper og bestilt panelene fra østen som alle andre. det nærmeste vi kommer lcd-tv produksjon i norge er hatteland display, men de lager heller ikke sine egne paneler.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar
"# Full HD 32 tommer kr. 9.999,-" LATTERLIG!

 

Btw: Hardware? Synes virkelig det er p� tide � snevre litt igjen. Ha denne nyheten p� tek.no - holder lenge.

 

 

Ja det er dyrt selv om det er full HD, de fleste f�r uansett ikke benyttet seg av den h�ye oppl�sningen likevel, selv klarer jeg meg lenge med vanlig HD.

 

 

Hvorfor skulle noen finne på å kjøpe 40" TANDBERG Display for 14999,- når man får Sony Bravia KDL-46W4000 til 12590,- på MPX.no

Lenke til kommentar
"# Full HD 32 tommer kr. 9.999,-" LATTERLIG!

 

Btw: Hardware? Synes virkelig det er p� tide � snevre litt igjen. Ha denne nyheten p� tek.no - holder lenge.

 

 

Ja det er dyrt selv om det er full HD, de fleste f�r uansett ikke benyttet seg av den h�ye oppl�sningen likevel, selv klarer jeg meg lenge med vanlig HD.

 

 

Hvorfor skulle noen finne på å kjøpe 40" TANDBERG Display for 14999,- når man får Sony Bravia KDL-46W4000 til 12590,- på MPX.no

 

fordi expert nå kommer til å styre alle kundene som skal ha tv-er over på tandberg på grunn av den skyhøye gm-en og argumentere for at dette er norsk kvalitet blablabla.

Lenke til kommentar
"# Full HD 32 tommer kr. 9.999,-" LATTERLIG!

 

Btw: Hardware? Synes virkelig det er p� tide � snevre litt igjen. Ha denne nyheten p� tek.no - holder lenge.

 

 

Ja det er dyrt selv om det er full HD, de fleste f�r uansett ikke benyttet seg av den h�ye oppl�sningen likevel, selv klarer jeg meg lenge med vanlig HD.

 

 

Hvorfor skulle noen finne på å kjøpe 40" TANDBERG Display for 14999,- når man får Sony Bravia KDL-46W4000 til 12590,- på MPX.no

 

fordi expert n� kommer til � styre alle kundene som skal ha tv-er over p� tandberg p� grunn av den skyh�ye gm-en og argumentere for at dette er norsk kvalitet blablabla.

 

 

Mente selvfølgelig 42", men likevell... altfor dyrt.

 

Merkelig at de ikke har latt noen teste tv'en før den kommer i salg.

Lenke til kommentar
Vurdert å flytte øynene over på plasma-tv'r? De har et mye mer behagelig bilde enn lcd, syns jeg ihvertfall. Og ser du mye på tv? Da kan det faktisk lønne seg å ikke velge FullHD. Problemet med FullHD er at bildet består av 2megapixler, mens de signalene som kommer ut av veggen ikke inneholder mer enn 0,3megapixler. Det vil si at tv'n må generere de manglende pixlene, og på en FullHD-skjerm vil da 85% av bildet være kunstig generert av tv'n.

Det dårlige inntrykket tror jeg kan komme av en kombinasjon av to ting:

1. Dårligere tuner gir dårligere signalmottak inni TVen.

2. Bildet på LCD er mye skarpere enn på CRT både på grunn av flere pixler og linjer og på grunn av at det ikke er noen diffus elektronstråle som "smører" bildet ut over skjermen omtrent som vannmaling på vanlig kopipapir. Skjermen er så skarp at du vil se signalets begrensning veldig tydelig sammenlignet med den sylskarpe volum-baren, tekst-tv osv.

Lenke til kommentar
Er panelet produsert av Tandeberg? Det høresjo utrolig ut.

 

Veldig spent på å se en test av denne. Utrolig morsomt med norske produkter. Vi får håpe det er futt i denne.

 

tviler på at de er produsert av tandberg. de nok har bare satt krav til egenskaper og bestilt panelene fra østen som alle andre. det nærmeste vi kommer lcd-tv produksjon i norge er hatteland display, men de lager heller ikke sine egne paneler.

 

Les artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...