Gå til innhold

Test: MSI DKA790GX Platinum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager å si det, men jeg ble forvirra av testen.

Jeg lurer også på en ting. Det var vel ikke testet crysis med den integrerte grafikkløsningen?:O Klarer den 30+fps med alt på very high? Det sliter jo mine to 8800gt med..

Ser ut som det er puttet på et radeon 4870 her?

 

Edit: Ser at det var brukt et 8800gtx nå:)

jeg som leste litt fort over det første gang

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Beklager å si det, men jeg ble forvirra av testen. Jeg lurer også på en ting. Det var vel ikke testet crysis med den integrerte grafikkløsningen?:O Klarer den 30+fps med alt på very high? Det sliter jo mine to 8800gt med..

Ser ut som det er puttet på et radeon 4870 her?

 

Testkonfigurasjon

Maskinvare

Hovedkort

 

MSI DKA790GX Platinum

Prosessor

 

AMD Phenom X4 9750

RAM

 

4 GB Crucial BallistiX(800MHz 4-4-4-12 @ 2,2v)

Strømforsyning

 

Bequiet! 700 Watt Straight Power

Skjermkort

 

 

Club3D 8800GTX – Forceware 177.41

Harddisk

 

4 x 160 GB 2,5" SATA @ Rocketraid 2320

Lenke til kommentar
Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode?

 

Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode.

 

Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat...

 

Godt poeng, men de kan da virkelig ikke ha greid å gjøre noe så idiotisk?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode?

 

Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode.

 

Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat...

 

Godt poeng, men de kan da virkelig ikke ha greid å gjøre noe så idiotisk?

 

 

Er ikke noe idiotisk ved det. Det er enkelt å missforstå oppsettet for minnebrikkene, da det forandres så og si hele tiden. noen ganger er det ikke meningen at brikker skal stå i samme farge en gang.

noe som får meg til å tro at testpanelet har gjort det riktig, men at for oss som ikke har prøvd dette ser det feil ut.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm.

 

hehe, asus var trege med bios oc.

 

Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei.

 

en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm.

 

hehe, asus var trege med bios oc.

 

Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei.

 

en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på ;)

http://www.technoyard.com/hardware/motherb...133/page_1.html Dette hovedkortet hadde jeg en gang i tiden, det overlevde tre prosessorer :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...