Gå til innhold

Test: MSI DKA790GX Platinum


Anbefalte innlegg

Er ikke noe idiotisk ved det. Det er enkelt å missforstå oppsettet for minnebrikkene, da det forandres så og si hele tiden. noen ganger er det ikke meningen at brikker skal stå i samme farge en gang.

noe som får meg til å tro at testpanelet har gjort det riktig, men at for oss som ikke har prøvd dette ser det feil ut.

 

Lastet ned manualen fra MSI for å se, og 1+3 vil ikke gi dual channel.

1+2, 3+4 og 1+2+3+4 vil gi det.

 

Så får håpe at de bare har fiklet litt når det bios bildet ble tatt, hvis ikke er det lavmål.

Endret av s13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke denne artikkelen er seriøst ment. I tilfelle den er det, er vedkommende som står bak samt ansvarlig redaktør helt udugelige. Dersom det er ment som en spøk, er den rett og slett bare teit.

 

Dårligste artikkel på år og dag, om ikke tidenes dårligste. BRA JOBBA

Endret av hanzhen
Lenke til kommentar
Er ikke noe idiotisk ved det. Det er enkelt å missforstå oppsettet for minnebrikkene, da det forandres så og si hele tiden. noen ganger er det ikke meningen at brikker skal stå i samme farge en gang.

 

Da kan vel du si oss hvilke HK produsenter som ikke bruker samme farge for dual channel?

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm.

 

hehe, asus var trege med bios oc.

 

Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei.

 

en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på ;)

For det første, dette er IKKE jumpere... hvor har dere vokst opp hen? Det er en DIP switch. Greit være eplekjekk og agere som man har vært med siden starten men da bør du huske rett navn på skuta.

180px-DIP_switch_01_Pengo.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Dip_switch

 

jumper.gif

http://www.computerhope.com/help/jumpers.htm

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode?

 

Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode.

 

Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat...

CPU-z viste Dual Channel, og jeg opplevde best ytelse slik.

 

Ellers må jeg beklage rot og skriveleifer, men det meste skal være fikset nå. Desverre opplever hardware og dets søstersider enkelte problemer nå og da, og nå ser det ut til at en hel dags arbeid forsvant i den digitale evighet - før undertegnede sendte artikkelen for korrekturlesing og publisering var mesteparten av skriveleifer og tullball fikset på. Det denne testen besto av (før redaktør grep inn) var nesten ikke mer enn mine egne notater. Igjen, jeg beklager og jeg leser over og retter as we speak.

Lenke til kommentar

 

Noen som kan fortelle meg hva som er så banebrytende med akkurat dette hovedkortets jumperclocking, eller er bare artikkelforfatter litt fersk på området, selv jeg har vært med siden bios-overclocking var en drøm.

 

hehe, asus var trege med bios oc.

 

Og faktisk msi hadde jumpere mener jeg å si på socket a. banebrytende nei.

 

en gang i tia fantes det verken BIOS eller Jumpere for å klokke, da måtte man lodde krystaller på ;)

For det første, dette er IKKE jumpere... hvor har dere vokst opp hen? Det er en DIP switch. Greit være eplekjekk og agere som man har vært med siden starten men da bør du huske rett navn på skuta.

180px-DIP_switch_01_Pengo.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Dip_switch

 

jumper.gif

http://www.computerhope.com/help/jumpers.htm

 

Dip switch er jo bare en forenkling av jumpersystemet, flytter du bryteren til den ene siden, ingen kontakt, andre siden har kontakt.

 

Men jeg innrømmer flausen, jeg satt og leste i artikkelen og tenkte ikke på at navnet var feil, satt og bladde i ABIT-manualen til BX133-raid, og leste jumperfree configuration samtidig, så det ble litt feil der, innrømmer den :blush:

 

Nå har de fiksa det i artikkelen også, det ble til verdens merkeligste setning "herlig retro"? Fra en som tidligere kalte det banebrytende? Det hjalp ikke akkurat :wallbash:

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Er det bare meg som roter men skal ikke dette kortet ha minnebrikkene i slot 1 og 2 for å kjøre i dual channel mode?

 

Ifølge bildet fra biosen din så kjører du brikkene i spor 1 og 3 altså singel channel mode.

 

Dette ville i tilfellet forklart den ræva minneytelsen du får som resultat...

CPU-z viste Dual Channel, og jeg opplevde best ytelse slik.

 

Ellers må jeg beklage rot og skriveleifer, men det meste skal være fikset nå. Desverre opplever hardware og dets søstersider enkelte problemer nå og da, og nå ser det ut til at en hel dags arbeid forsvant i den digitale evighet - før undertegnede sendte artikkelen for korrekturlesing og publisering var mesteparten av skriveleifer og tullball fikset på. Det denne testen besto av (før redaktør grep inn) var nesten ikke mer enn mine egne notater. Igjen, jeg beklager og jeg leser over og retter as we speak.

 

 

Du kan beklage så mye du vil, faktum er at kvalitetssikringen er så godt som ikkeeksisterende når noe slikt får komme på forsiden. Når det i tillegg er publikum som gjør redaksjonen oppmerksomme på denne elendige artikkelen, begynner man virkelig å lure på hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...