Gå til innhold

Oktoberpakken av Catalyst er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søren altså.. Denne pakka må nok skuffe ganske mange linuxbrukere med Ati-skjermkort. Framleis ingen støtte for X.org 7.4. Sløvt av ATI :(
Tror du er feilinformert. Denne gangen var driveren faktisk tilgjengelig for linux først med støtte for xserver 1.5 xorg 7.4 og 2.6.27 kjerna, om enn i beta versjon kun for ubuntu:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...t_811&num=1

Den ser også ut til å få videoakselerasjon, så denne driveren er absolutt verdt å vente et par dager ekstra på.

Lenke til kommentar

Under release notes står det følgende:

 

This release of the ATI software driver version 8.54 introduces the ability for users to control the speed of the GPU fan when running in accelerated graphics.

 

Hva menes egentlig med accelerated graphics i dette tilfellet? Jeg mangler nemlig denne viftestyringen til mitt HIS HD 4670 og dette kortet er absolutt ikke vifteløst...

Lenke til kommentar
Under release notes står det følgende:

 

This release of the ATI software driver version 8.54 introduces the ability for users to control the speed of the GPU fan when running in accelerated graphics.

 

Hva menes egentlig med accelerated graphics i dette tilfellet? Jeg mangler nemlig denne viftestyringen til mitt HIS HD 4670 og dette kortet er absolutt ikke vifteløst...

Kan det være slik at viften aktiveres når GPU'en blir stresset så så mye kanskje? Prøvd å starte et spill og sett om det får viften til å øke?

 

Er bare et gjett fra meg...

 

EDIT: Hmm, så du har ikke muligheten der i det hele tatt? Da hjelper det jo lite med min forklaring... :hmm:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Håpløst at enn ikke kan stille vifta ned mer enn 20%. Jeg har Club3d 4870 OC der er det ikke standard kjøling, å den vifta bråker jo noe helt sinnsykt på 20%. Må ned på 5% for at den skal bli tilnærmet lydløs. Og da ligger temp på ca. 40 grader idle.

 

Edit: Og nå viser det seg at det ikke går ann å bruke den gamle "profilhacken" til å stille vifta ned på 5%. Hva gjør jeg nå? Kan jo selvfølgelig gå tilbake til 8.9 men kan jo ikke ha så gamle drivere for alltid.

Endret av tenacius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har aldri fått CCC til å starte på maskinen jeg benytter (kræsjer), men driverne ser ut til å virke fint de. XPx64 btw.

 

Hvordan kan en fjerne og re-installere pakka ?

Kontrollpanet->Legg til fjern programmer funker ikke. Mye blir liggende igjen og krøkker til ting når du re-installerer (Det er derfor jeg aldri får kjørt CCC antar jeg).

Lenke til kommentar
Søren altså.. Denne pakka må nok skuffe ganske mange linuxbrukere med Ati-skjermkort. Framleis ingen støtte for X.org 7.4. Sløvt av ATI :(
Tror du er feilinformert. Denne gangen var driveren faktisk tilgjengelig for linux først med støtte for xserver 1.5 xorg 7.4 og 2.6.27 kjerna, om enn i beta versjon kun for ubuntu:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...t_811&num=1

Den ser også ut til å få videoakselerasjon, så denne driveren er absolutt verdt å vente et par dager ekstra på.

Såg berre på amd.com eg, under driverinformasjon =o Dog så var ikkje releasenotes kome ut når eg sjekka, så kanskje det står noko meir der :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri fått CCC til å starte på maskinen jeg benytter (kræsjer), men driverne ser ut til å virke fint de. XPx64 btw.

 

Hvordan kan en fjerne og re-installere pakka ?

Kontrollpanet->Legg til fjern programmer funker ikke. Mye blir liggende igjen og krøkker til ting når du re-installerer (Det er derfor jeg aldri får kjørt CCC antar jeg).

 

Drivecleaner ligger gratis ute i versjon 1.5. Det er kun nyere versjoner som er kommersielle. Fungerte helt fint for meg. Fikk akkurat det samme problemet som deg ved denne oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...