Gå til innhold

VLC blir bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe av det største tullet for meg med VLC er jo nettopp det at når man skal spole, eller noe, så må man ut av fullskjerm (hvis det er der man er), for å finne den "mini-baren" (eller hva det heter?) ..

 

Du har jo snarveis tastene CTRL + Piltastene eller ALT + piltastene, dog spoler den ene kombinasjonen 1 minutt frem eller tilbake eller 10 sekunder...

Lenke til kommentar

kunne vært spennende om dem hadde testa bildekvaliteten til denne spilleren mot andre spillere. Litt vanskelig å lage noen benchmarks, men kanskje noen kommentarer fra erfarne øyne.

 

VLC har lenge hatt problemer med 1080p oppløsning, har ytelsen her blitt bedre?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Noe av det største tullet for meg med VLC er jo nettopp det at når man skal spole, eller noe, så må man ut av fullskjerm (hvis det er der man er), for å finne den "mini-baren" (eller hva det heter?) ..

 

Du har jo snarveis tastene CTRL + Piltastene eller ALT + piltastene, dog spoler den ene kombinasjonen 1 minutt frem eller tilbake eller 10 sekunder...

Det er i hvert fall den "søkebaren" jeg mente, som jeg savner.. som ALLE(?!) andre avspillere har.. :)

Lenke til kommentar
Noe av det største tullet for meg med VLC er jo nettopp det at når man skal spole, eller noe, så må man ut av fullskjerm (hvis det er der man er), for å finne den "mini-baren" (eller hva det heter?) ..

 

Du har jo snarveis tastene CTRL + Piltastene eller ALT + piltastene, dog spoler den ene kombinasjonen 1 minutt frem eller tilbake eller 10 sekunder...

Mener en har ihvertfall 4 forskjellige SHIFT, CTRL, ALT kombinasjoner som muliggjør skipp fremover og bakover opptil 15 minutter om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Var ikke veldig begeistret for denne. Utseendet er bedre - greit nok.

Men noe man alltid har kunnet med VLC er å pakke ut rar-filer gjennom utforskeren i programmet, veldig greit hvis du har flere zippa filmer man skal se etter hverandre. Og så har vi den greia som popper opp hver gang man er borti musa.

 

Her kjører vi gammelt inntil videre iallfall.

Lenke til kommentar
kunne vært spennende om dem hadde testa bildekvaliteten til denne spilleren mot andre spillere. Litt vanskelig å lage noen benchmarks, men kanskje noen kommentarer fra erfarne øyne.

 

VLC har lenge hatt problemer med 1080p oppløsning, har ytelsen her blitt bedre?

Det kan være x264-codecen som de har utviklet, eller maskinvare. Kombinerer selv MPC og CoreAVC og aldri hatt avspillingsproblemer med HD-media. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet når den nye versjonen kommer til Linux?

kildekoden er vel på plass, så får det vise seg hvor fort de forskjellige distroene får laget pakker...

 

største "problemet" er vel at denne nye utgaven bruker Qt4 for grensesnitt, noe som gjør det komplisert om en bruker en distro hvor noe krever Qt3 (kde 3.5 for eksempel).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Enkelt brukergrensesnitt ? Er det noe som er til å grine av så må det være brukergrensesnittet! Ikke misforstå, VLC er genialt til å spille av alskens mulige formater, men programmet ser ikke ut i måneskinn.. så hvor dere tar den fra lurer jeg på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...