Gå til innhold

Nytt Sony-søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makan til møl skal man lete lenge etter. Det har nå blitt så populært å grave fram ytterst søkte grunner for å lire litt penger ut av gigantfirma, at det nå kan anses som et eget yrke.

 

Herregud, først og fremst, så er sikkert søksmålet grunnløst. For det andre, hvorfor skal man vente så himla lenge? De må da ha hørt om Ps3 tidligere de siste årene, hvorfor vente til nå med et søksmål? Latterlig!

Enkelt: De hadde for lite penger i kassa. Dermed formet de et utvalg, som la sine hoder sammen og kokte fram det vi her har fått servert.

Lenke til kommentar

Intelectual Propery-selskaper har som formål å få godkjent/kjøpt vage patenter på ideer de aldri har hatt noen tanke om å sette ut i drift, for så å saksøke over lav sko i håp om at det drypper inn noen dollar i settlements (Disse søksmålene avvises vel nesten alltid i retten)

 

Håper justismyndigheter snart begynner å behandle disse på linje med spammere. Gir dem en smekk.

Lenke til kommentar

Hm, er det ikke noe vi kan snekre sammen av vag patent tekst å klaske i trynet på noen? Jeg har sårt behov for litt ekstra grunker i kassen i disse tider.

 

Tror det er påtide at patent og måten man oppnår dette på revurderes kraftig, spesielt i USA. Er jo ikke rart de kaller USA mulighetens land, for bare i USA kan man bli milliarder uten å løfte så mye som en lillefinger.

Lenke til kommentar
det som plager meg er at ikkje bare er dei seine med saksøkinga og all denne patent greia dei missbruker.

men at dei må begynne å saksøke firmaer på andre sida av kloden (sony kommer fra japan ikkje sant?).

men nå selger dei jo varer over alt også da.

 

Enig der. Hadde produktet floppet som tidligere Sony produkter som UMD, og alt det andre de har prøvd å skrape sammen, så hadde ingen brydd seg om å saksøke, for det hadde ikke vært noe å hente.

 

Håper virkelig Sony vinner søksmålet, er en katastrofe om de mister det de har satset hardest på de siste årene.

Lenke til kommentar
det som plager meg er at ikkje bare er dei seine med saksøkinga og all denne patent greia dei missbruker.

men at dei må begynne å saksøke firmaer på andre sida av kloden (sony kommer fra japan ikkje sant?).

men nå selger dei jo varer over alt også da.

 

Enig der. Hadde produktet floppet som tidligere Sony produkter som UMD, og alt det andre de har prøvd å skrape sammen, så hadde ingen brydd seg om å saksøke, for det hadde ikke vært noe å hente.

 

Håper virkelig Sony vinner søksmålet, er en katastrofe om de mister det de har satset hardest på de siste årene.

 

UMD floppet? Jeg går utifra at du har dokumentasjon å vise til? Selv har jeg vel en 10 UMD-filmer, og 15 UMD-spill jeg har kjøpt til PSPen. Jeg tror ikke andre PSP-eiere er noe anderledes enn meg?

Lenke til kommentar
Er patentet gyldig? Det er jo fra 1995, lenge etter at CD-plater kom, er ikke cd-plater et eksempel på "prior art"?

 

AtW

 

"Conventionally, since error detection/correction codes are in the unit of sector of 512 KByte, they cannot be applied to a disk having a considerable interleave length such as, for example, a compact disk (CD) not employing the sector construction"

 

 

Tror ikke CD platene fyller kravene.

Lenke til kommentar
UMD floppet? Jeg går utifra at du har dokumentasjon å vise til? Selv har jeg vel en 10 UMD-filmer, og 15 UMD-spill jeg har kjøpt til PSPen. Jeg tror ikke andre PSP-eiere er noe anderledes enn meg?

Trur faktiskt alle andre PSP eiere er anderledes enn deg ;)

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...