Gå til innhold

Hvilken foto ryggsekk?


Anbefalte innlegg

Kamerabagen begynner å bli loslitt. Og jeg er lei av å ha bagen på skulderen hele tiden.

Jeg ser det finnes en million foto ryggsekker. Og da blir det litt vanskelig å velge.

Vil jo gjerne ha mest mulig for penga. Og en sekk det er greit å bruke. Smart inndeling av rom. Robust, og gjerne en som tyver ikke kommer til.

Og helst ikke høyere pris enn 1500kr. Hvilket merke lager de beste her?

Noen som har et tips/erfaringer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med Think Tank. Har både veske og sekker fra dem, og kvaliteten er topp. Hvilken du trenger vil avhenge av hvor mye utstyr du vil drasse på. Selv har jeg en Streetwalker Pro, og kan anbefale denne.

 

Ok, da får jeg ta en titt på den. Takker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg går for flipside fra LowePro. Var innom en butikk å prøvde mye, men ble veldig usikker. Ingen passet liksom. Og det at man kan åpne fra utsiden, likte jeg ikke. Det så ut som allt kunne dette ut, eller lett tilgjengelig for tyver.

Lenke til kommentar

Det du spør om er svært vanskelig og svare på.

Selv har jeg ikke tall på alle sekker og vesker jeg har hatt og solgt fordi jeg aldri finner noe som passer til alt.

 

Nå har jeg endt opp med 2 sekker og en 2 vesker.

 

Jeg har en Lowepro sekk som rommer alt utstyret men som har en liten plass til annet i toppen , kan være nøkler , lommebok , sjokolade m.m. Den har også plass for stativ og drikkesystem.

 

Så har jeg en Crumpler veske som ikke viser at jeg er fotograf men som ser ut som en vanlig stor skulderbag , denne rommer alt utstyret mitt og ser fin ut rundt i byen.

 

Så har jeg en liten Olympus PEN veske som akkurat rommer PEN kameraet og et objektiv samt en mobiltelefon , ypperlig på bytur eller ferier.

 

Min siste sekk er en glimrende liten ny sekk fra Lowepro som heter Sport Flipside 10L AW. Dette er en ekstrem lett og sikker sekk som også rommer en enliters drikkesystem. Man kan kun komme til utstyret ved og snu sekken , dvs at glidelåsen ligger inn mot ryggen og tyver har ingen adgang. Den har et godt bæresystem med svettetransporterende foring og smarte fester for småting og et lite stativ. Perfekt sekk for fjellturene eller i byer der småtjuvene herjer. Finnes også i en litt større 15 liter. Min beste sekk uten tvil og er et helt nytt tilskudd fra kvalitetsleverandøren Lowepro.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp kamerabag'er for lengst.

 

Har et slikt system nå, og er kjempefornøyd:

Sikkert praktisk, men blinker litt "please ran meg!" med et slikt system. For egen del er det mest praktisk med en sekk for laptop og transport, og 2 kamerahus (eller 3). Men så langt er ingenting optimalt. Tror assistent som står klar med alt utstyr når man trenger det ville vært perfekt, men litt dyrt i lengden ;)

Lenke til kommentar

Tror nok de som er ute etter å stjele lett kan se at det er en fotosekk uansett, så vil dem ha utstyret ditt, så får dem tak i det uansett.

 

Har vert MANGE steder med Think Tank systemet og her må dem vertfall åpne flere vesker for å få ut utstyret, og ikke bare ett rom. Dessuten så kan man lett kjenne etter når man har dette rundt livet, kontra om sekken henger på ryggen.

 

Men det er min mening da, etter å ha prøvd begge deler.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Er det noen som har prøvd denne sekken? Liker at den har lokket på innsiden. Men er usikker på størrelsen. Hva den rommer. Finnes det noen større sekker utført på denne måten? Hva med andre merker?

Jeg har lillebroren - Flipside 300. Det er både fordeler og ulemper med løsningen med lokk på innsiden. Såvidt jeg kan se så rommer Flipside 400 et proffhus med 70-200mm f/2.8 og 4-5 objektiver.

 

Tror det har kommet en Flipside 500 nå.

Lenke til kommentar

Jeg har lillebroren - Flipside 300. Det er både fordeler og ulemper med løsningen med lokk på innsiden. Såvidt jeg kan se så rommer Flipside 400 et proffhus med 70-200mm f/2.8 og 4-5 objektiver.

 

Tror det har kommet en Flipside 500 nå.

 

Ok. Hva er det som er ulempene med en slik bag? Jeg søkte opp Flipside 500 og den så bedre ut i størrelse. Jeg syntes 400 så snau ut. Jeg kunne tenkt meg å få med noe annet i bagen enn foto utstyr, så da er 500 et bedre valg.

Er bager med åpning andre veien noe bedre? Jeg ser for meg at ting kan falle ut, og at langfingra kan komme bedre til.

Lenke til kommentar

Det som er det primære problemet med min modell, er at det er et stort hovedrom, og en liten sidelomme. Det er forsåvidt greit at fototutstyret nås bakfra; men det hadde vært greit med noen lommer foran til andre ting.

 

Hvor mye utstyr skal du ha med deg?

 

Ok. Hvor mye jeg skal ha med vet jeg ikke. Men jo mere jo bedre. Satser på D7000 med 50-500 i midten. Så har jeg Sigma 8-16, og 30mm. Tamron 90mm macro. Nikkor 70-300. 18-200. 16-85. Men hva jeg trenger til enhver tid vet jeg ikke. Ønsker også å få plass til noe mat og en liten termos også. Men det får jeg se nermere på. Ellers synes jeg det å legge sekken ned med ryggen, for så å åpne innsiden, virker lurt. Ingenting som kan dette ut liksom. Men hvordan det fungerer i praksis er kansje en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...