Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor kan man reise med småbarn?


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway

Lurer på om noen har reist med barn rund halve året. erfaringer og gode opplevelser?

del gjerne med meg.. ønsker å reise men vet ikke hvor det er fint å ta med di minste?

utlandet og i norge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du reise i et halvt år?

Hvor gamle er barna?

 

Tror personen mener at barnet er rundt halve året (6mnd).

 

I såfall ja, jeg har en god erfaring fra Tenerife. Med på reisen var samboer, og mitt barn på ca 7mnd. Tenerife er et meget fredelig og barnevenlig sted. Vi traff også 2 andre barnefamilier på turen, noe som gjorde det til en enda mer innholdsrik tur.

Det er også renslig der, men kan jo fort bli ganske varmt om sommeren. Derfor dro vi dit i desember, for å komme oss vekk fra kulden i norge.

Lenke til kommentar

Vi reiste ifjor til USA med vår 7 mnd gamle datter. Det gikk veldig bra, til og med flyturen (ca 24t totalt) gikk så og si uten problemer. Hun hadde da ikke begynt å krype noe som sikkert hadde mye å si siden hun da var vant til å sitte eller ligge stille på et fang, noe det blir myye av på en slik tur.

Lenke til kommentar

Vi har reist mange turer til Kreta med våre barn, 2 stk, fra de var ca 6 mnd gamle. Vi reiste med fly på natten så barna sov, man kan bestillle seng til å henge opp på veggen hos noen flyselskap, vi gjorde det og det fungerte bra. Ellers kan jeg anbefale Kreta for barnefamilier, det er et relativt rolig sted hvor man også garantert treffer andre med barn.

Lenke til kommentar
Vi reiste ifjor til USA med vår 7 mnd gamle datter. Det gikk veldig bra, til og med flyturen (ca 24t totalt) gikk så og si uten problemer. Hun hadde da ikke begynt å krype noe som sikkert hadde mye å si siden hun da var vant til å sitte eller ligge stille på et fang, noe det blir myye av på en slik tur.

 

Vi gjorde faktisk akkurat det samme. 7mnd til USA. Det verste var ikke flyturene i seg selv, men at døgnet ble snudd + at vi måtte bære henne rundt på flyplassen mellom fly når hun egentlig var trøtt og ville sove. Selve flyturene gikk veldig greit. Lurt å være tidlig ute slik at man får sete med barneseng slik det nevnes og at partneren får sete i nærheten.

 

Ellers så hadde vi med mat til henne (tørr grøt/hermetisert) for hele turen. Det er ikke sikkert at man finner noe hun liker eller som man vil gi henne dit man kommer. Dette kunne være litt vanskelig å få administrert iom at vi måtte koke vann til grøt osv når vi var ute og handlet, men det løste seg alltid. Jeg ser at nå med en 1+ åring ville dette vært mye lettere siden hun spiser så mye mer forskjellig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hold deg unna Afrika at all costs. Samme gjelde Sør-Amerika og selvfølgelig Midtøsten. Når det gjelder reisemål er Norge, Sverige og Danmark det tryggeste, og også land barnet ditt vil trives veldig godt i. For mye sol kan være veldig uvant for barna, og mange misliker alt klisset med solkrem, lange flyturer and whatnot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...