Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uff, jeg angrer men følte jeg måtte!


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Ja, jeg mener at selv om man har tatt abort så skal man ikke automatisk ha en skamfølelse. Det er ikke et lett valg, og selv om det finnes unntak så er det noe de fleste tenker MYE på før de gjør det, og derfor også et gjennomtenkt valg.

 

Om man ha ubeskyttet sex flere ganger i uken og bruker abort som prevensjonsmiddel, da er jeg enig i at man burde skamme seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal hun ikke føle skam? Mener du virkelig det? At hun har gjort noe vanskelig og da er det greit? Spar meg.

 

Du mener vel at hun burde skamme seg fordi ved å ta abort, drepte hun et potensiale til et liv? Spar meg. Hver jævla sædcelle er et potensiale for liv. Burde man la alle sædcellene befrukte et egg, siden de har potensiale for liv?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er tøft valg, og selv om man ikke tenker stort om abort, så angrer kanskje mange i ettertid. Men jeg syns måten dette blir fremstilt på er helt feil. "klapp på skulderen for et tøft valg". Jeg er ikke i nærheten like ille som ihugga abortmotstander er, men jeg føler at det er naturlig å føle skam, og at man faktisk trenger det.

 

Og sædcelle vs. liv- DEN diskusjonen er en helt annen en.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Selvfølgelig. Abort er et omtalt tema for å si det mildt, og at min mening imot abort kommer opp her finner jeg ikke annet enn naturlig.

Skal hun ikke føle skam? Mener du virkelig det? At hun har gjort noe vanskelig og da er det greit? Spar meg.

 

Dt er mitt liv og mine valg, du har ditt! Tenk det er fortsatt ikke bare meg her som har tatt abort.. flere andre tusen har gjort det også! Alle har sin mening på abort og jeg føler jeg valgte det rette så du skal ikke komme her å si JEG skal skamme meg når det er min kropp og jeg bestemmer over den

Lenke til kommentar

Slutt nå å legg vekt på at andre har gjort det a?

 

Jeg kommer ikke til å syns det er greit, og jeg syns ikke du bør ta så jævla lett på det. Gå inn hit for å få trøst? Nei, orker ikke mer av denne tråden.

Om ikke annet, så har du vel lært så du ikke gjør det igjen.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Jeg syntes du gjorde riktig valg ved å ta abort, en uønsket unge skal ikke få ødelegge ungdommen din/deres, og det at du/dere ikke er klare for et barn skal heller ikke få ødelegge for barndommen til barnet.

Det er nå min mening hvertfall.

 

Og til deg over: Gjort er gjort, det er ikke noe å skamme seg over, og du gjør ikke noe annet å gjøre vondt verre for trådstarter...

Lenke til kommentar

Neimen inni helsike, det at du er imot abort bryr ikke jeg meg det minste om, men det at du kommer her med den jævla "er du kommet her for trøst??", herregud, sånn tåler jeg bare ikke.

 

Å oppdra et barn som 16-17 år er nok et helvete.

 

Du må passe på barna, få penger til mat, skole osv.

 

Skjønner godt at hun trenger litt trøst.

 

 

Ikke bry deg om jessita, hvis du tror du tok det riktige valget, så gjorde du nok det :wee:

 

 

 

Mvh Xerius987!

Endret av Xerius987
Lenke til kommentar

Jessita har et poeng. Hun bør føle noe. Det er bare naturlig. En skal ikke føle seg i tipp topp stand etter å ha mistet et barn. Jeg er ikke enig i at man bør skamme seg, om Jessita mener at de som tar abort bør gjøre det. Men det er noe man sannsynligvis kommer til å føle.

 

Poenget med denne tråden er tydeligvis å trøste trådstarter. Men det kommer neppe mye mer trøst etter de første få innleggene, spesielt ikke i en aborttråd. Derfor bør vel denne tråden stenges, med tanke på at den kun avler personangrep og andre uønskede ting?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Slutt nå å legg vekt på at andre har gjort det a?

 

Jeg kommer ikke til å syns det er greit, og jeg syns ikke du bør ta så jævla lett på det. Gå inn hit for å få trøst? Nei, orker ikke mer av denne tråden.

Om ikke annet, så har du vel lært så du ikke gjør det igjen.

 

Jeg kommer da ikke inn hit for å få trøst, herregud er det mulig?! JEg syntes det bare er godt å få snakket ut om det.. hadde du gjort det selv hadde vel ikke du sittet inne med det??

Og vi brukte faktisk beskyttelse, MEN det gikk dårlig da tydligvis så da ble jeg uheldigvis gravid! Jeg har ikke planer om å ødelegge ungdomstiden min med et barn som jeg desverre ikke greier å ta vare på! Om du hadde greid det så er jo det deg da, men alle har sin mening på det.. så jeg og kjæresten min tok faktisk det valget sammen! Blir og utrolig irritert over at du skal si at jeg skal skamme meg for at jeg tok abort når det er MIN KROPP OG MITT LIV og mine valg om det !

 

Neimen inni helsike, det at du er imot abort bryr ikke jeg meg det minste om, men det at du kommer her med den jævla "er du kommet her for trøst??", herregud, sånn tåler jeg bare ikke.

 

Å oppdra et barn som 16-17 år er nok et helvete.

 

Du må passe på barna, få penger til mat, skole osv.

 

Skjønner godt at hun trenger litt trøst.

 

 

Ikke bry deg om jessita, hvis du tror du tok det riktige valget, så gjorde du nok det :wee:

 

 

 

Mvh Xerius987!

 

Ikke sant, og jeg ble ikke gravid med vilje for så å ta abort, herregud så patetisk er jeg ikke!

 

Ja føler at jeg faktisk tok det riktige valget og ingen skal få meg til å skamme meg over det :)

 

Jessita har et poeng. Hun bør føle noe. Det er bare naturlig. En skal ikke føle seg i tipp topp stand etter å ha mistet et barn. Jeg er ikke enig i at man bør skamme seg, om Jessita mener at de som tar abort bør gjøre det. Men det er noe man sannsynligvis kommer til å føle.

 

Poenget med denne tråden er tydeligvis å trøste trådstarter. Men det kommer neppe mye mer trøst etter de første få innleggene, spesielt ikke i en aborttråd. Derfor bør vel denne tråden stenges, med tanke på at den kun avler personangrep og andre uønskede ting?

 

Jeg trenger ikke føle skam, selv om jeg tenker på det innimellom.. det er en vond tanke å tenke på, men jeg og kjæresten min føler at vi gjorde det riktige valget med tanke på at vi vil at barnet skal ha en god oppvekst og et godt liv.. og det vet jeg selv at selv ikke jeg kunne gitt barnet nå.

 

Jeg kommer ikke inn hit for å få trøst.. men det er godt å bare få snakket ut om det, hvertfall med folk som har gått igjennom det før!

Jeg vil ikke utvikle noe personangrep, alle har sin mening på ting så det blir fort store diskusjoner.. men det er bare noe man må snakke sammen om og finne ut av!

 

Hei!

Jeg tok abort i førsteklasse på videregående, så jeg vet hva du går gjennom. Trenger du noen å snakke med, så er du alltid velkommen til å sende meg en PM :)

 

Hei!

 

Ja :) Alltids godt å ha noen å snakke med om det for er ikke alltid det er så lett..

Endret av Juliess
Slått sammen 4 gjesteposter av samme person.
Lenke til kommentar
Jeg skjønner at det er tøft valg, og selv om man ikke tenker stort om abort, så angrer kanskje mange i ettertid. Men jeg syns måten dette blir fremstilt på er helt feil. "klapp på skulderen for et tøft valg". Jeg er ikke i nærheten like ille som ihugga abortmotstander er, men jeg føler at det er naturlig å føle skam, og at man faktisk trenger det.

 

Og sædcelle vs. liv- DEN diskusjonen er en helt annen en.

Det kommer faktisk ann på hvor tidlig TS tok abort! Henviser til soritesparadokset(bare med fostere\mitose) og ber deg svare på følgende: NÅR oppstår livet?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at det er tøft valg, og selv om man ikke tenker stort om abort, så angrer kanskje mange i ettertid. Men jeg syns måten dette blir fremstilt på er helt feil. "klapp på skulderen for et tøft valg". Jeg er ikke i nærheten like ille som ihugga abortmotstander er, men jeg føler at det er naturlig å føle skam, og at man faktisk trenger det.

 

Og sædcelle vs. liv- DEN diskusjonen er en helt annen en.

 

Tygg jord.

 

Trådstarter gjorde det riktige valget, både for seg selv og sannsynligvis for barnet. Jeg synes ikke du har noe å angre på. Sånne ting kan skje, og nå som det først skjedde, synes jeg du gjorde det rette. :)

Lenke til kommentar

Når du kom hit for å snakke ut, og ikke for å få trøst (som du selv poengterer), synes jeg iallefall du bør reskeptere at folk har andre meninger enn deg selv.

Til alle sammen som skamløst fyrer løs på Jessita, skam dere. Det er ingen grunn til å avle til personangrep, bare fordi noen tør stå for hva de sier, tross for at de er i mindretall.

 

Jeg hiver meg på Jessita her, hele førsteinnlegget ble bare tull. Skal du snakke ut, burde du formulere topic'et og innholdet litt annerledes, hvis ikke er det masse andre forum der du sikkert kan få bedre støtte (forum.kvinneguiden.no f.eks).

 

Dessuten, er du ansvarlig nok til å ha sex, burde du være ansvarlig nok til å takle eventuelle konsekvenser.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Når du kom hit for å snakke ut, og ikke for å få trøst (som du selv poengterer), synes jeg iallefall du bør reskeptere at folk har andre meninger enn deg selv.

Til alle sammen som skamløst fyrer løs på Jessita, skam dere. Det er ingen grunn til å avle til personangrep, bare fordi noen tør stå for hva de sier, tross for at de er i mindretall.

 

Jeg hiver meg på Jessita her, hele førsteinnlegget ble bare tull. Skal du snakke ut, burde du formulere topic'et og innholdet litt annerledes, hvis ikke er det masse andre forum der du sikkert kan få bedre støtte (forum.kvinneguiden.no f.eks).

 

Dessuten, er du ansvarlig nok til å ha sex, burde du være ansvarlig nok til å takle eventuelle konsekvenser.

 

ehm.. jeg har ikke noe imot andres meninger i abort, det har jeg sagt tidligere, jeg har også sagt tidligere at jeg ikke kommer hit for å snakke ut! Men når ho sier jeg burde skamme meg fordi jeg tok abort blir jeg irritert. Det er min kropp og mine valg og andre skal ikke da si hva jeg skal gjøre og føle..

Og JA jeg er ansvarlig nok til å ha sex fordi jeg er smart nok til å beskytte meg, men det er ikke alltid det går så bra! Fordi sist nå ble det HULL på kondomet og det fant tydligvis ikke jeg ut, beklager!!!

 

Alle har sine meninger, basta

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Bare lurer på 1 ting? hvorfor skal jeg skamme meg? og hva skal jeg skamme meg for?

 

Noen greier faktisk ikke abort i det hele tatt og beholder den lille ungen, og dem beundrer jeg! Søsteren min er en av dem for ho er 18 år og har en unge på 1 år..

Men jeg som ikke greier å ta vare på meg selv, åssen skal jeg klare å gi et godt liv til den ungen senere?

Lenke til kommentar

Fælt til rotete topic med alle gjestene og random quotes.. -_-

 

 

 

Hvis du føler det var det riktige valget, så var det det riktige valget. Ingen kan fortelle deg noe annet angående det.

 

Jeg bare påpekte at det er andre folk her som har verdier i livet enn det du har, så du må nesten respektere deres meninger, om ikke annet prøve å forstå, når du er på diskusjon.no.

 

 

Spent på Jessitas svar btw.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Fælt til rotete topic med alle gjestene og random quotes.. -_-

 

 

 

Hvis du føler det var det riktige valget, så var det det riktige valget. Ingen kan fortelle deg noe annet angående det.

 

Jeg bare påpekte at det er andre folk her som har verdier i livet enn det du har, så du må nesten respektere deres meninger, om ikke annet prøve å forstå, når du er på diskusjon.no.

 

 

Spent på Jessitas svar btw.

 

Ja men jeg sier at jeg respekterer deres meninger, har ikke noe imot Jessitas mening om abort.. men skamme meg burde jeg ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...