Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mange Imovane tilsvarer 30mg Vallergan?


exterminate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff.

 

Men jeg mener iaf at Imovane og Stilnoct ligner på Bensodiazepiner, og ble vel laget for å være litt mindre avhengighetskapende enn Bensodiazepinene.

Det stemmer.

 

Men får du Valergan, så er det veldig liten funk i det da de er et antihistamin. Mulig jeg ikke har rett men det er vel ikke trekantmerke på Valergan eller Atarax.....

Det er trekantmerke på Atarax. Det kan man sjekke ved å se i felleskatalogen.

 

Atarax i FK:

http://felleskatalogen.no/medisin/atarax-ucb-546515

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Polaramin for allergi. Dette er en ren allergi tablett, men er rød trekant på de også. Mange antihistaminer kan være sløvende. Personlig merker jeg ikke noe til det siden ikke alle får den bivirkningen, men dama mi tar de når hu ikke får sove. For hu er de sovemedisin selv om de ikke foreskrives for søvn. Slår hu rett ut. Reisesyketabletter er også ofte antihistaminer og har samme sløvende effekt. Så at noe er et antihistamin betyr ikke at ikke kan brukes som sovemedisin eller beroligende.

Lenke til kommentar

Jada, allergitabletter kan sikkert hjelpe til å bli døsig eller feks mot fyllesyke som jeg har hørt rykter om.

 

Selv blir jeg aldri trøtt av allergitabletter, eller antihistamin, men spiser jeg en Imovane så faller jeg i dyp søvn, bivirkningen er at man blir litt groggy dagen etter.

Lenke til kommentar

Men de er ikke urokkelige. Min erfaring (ikke personlig heldigvis) er at de lytter til legens anbefalinger. Er man inne for alkohol er sannsynligheten for å få slike medikamenter større enn om man f.eks. er inne for pillemisbruk.

 

Jeg er litt bekymret for å spørre legen om å øke dosen, i tilfelle han ikke vil gi meg mer og heller setter meg på andre medisiner. Jeg vet at Imovane fungerer dersom dosen er større(ettersom jeg har spart opp to tabletter og tatt de på en kveld), men jeg kan på ingen måte fortelle om det. 

Endret av exterminate
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...