Gå til innhold

HBO Nordic påstår at angreretten frafaller


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg så på HBO Nordic sine hjemmesider, og under registreringsfeltet står en liten lenke man må hake i at man har lest, mer spesifikt:

Jeg er over 18 år og aksepterer herved HBO Nordics brukervilkår og personvernpolicy. Jeg aksepterer også at jeg får umiddelbar tilgang til tjenesten og at angreretten frafaller.
 

 

Hvorfor frafaller angreretten?

Er angreretten valgfri?

Holder det for en butikk å bare si at de ikke har angrerett - så har de ikke det lenger?

Er denne teksten lovlig i det hele tatt?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten er valgfri fordi et vilkår for å kunne angre er at du kan levere tilbake det du har mottatt. Det er ikke mulig med en digital tjeneste.

Men du mottar ikke en digital fil, men en digital stream.

Du kjøper tilgang til streamingen, og de kan kutte av tilgang til streamingen igjen.

Med en gang den er sagt opp sitter du igjen med 0 produkter du kan bruke.

 

Var bare en merkelig formulering at det bare stod at man forstår at angreretten frafaller helt uten forklaring.

 

EDIT:

Takk for gode svar :)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Men du mottar ikke en digital fil, men en digital stream.

 

Du kjøper tilgang til streamingen, og de kan kutte av tilgang til streamingen igjen.

Med en gang den er sagt opp sitter du igjen med 0 produkter du kan bruke.

 

Nettopp. Du kan kutte fremtidig tilgang, men du kan ikke kreve tilbake den tilgangen kunden allerede har fått.

 

Samme prinsippet med finansielle tjenester. Hvis du benytter angreretten din på et pengelån må du betale for den tiden du har hatt pengene, selv om du betaler tilbake hele summen du har fått lånt. Penger har en verdi over tid, og det har en digital tjeneste også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...