Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ta opp mat fra gulvet?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg sto ved kjøkkenbenken for å å skulle spise et stykke ostekake jeg hadde kjøpt. Men da jeg skulle ta det opp av esken føyk det ned langs kjøkkenskapa og videre ned på gulvet. Jeg tok det opp etter 3 sekunder sikkert.. Kan jeg spise det??

Vasker gulvet stort sett hver dag. Det landet med gele og nøttebunnsiden ned.



Anonymous poster hash: 86ab2...eea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Regner med at du vil ha noe litt mer enn et "ja, det er greit"-svar siden du poster dette som Anonym i Helse kategorien.

 

Skum leste bare denne artikkelen, men den så ut til å inneholde svaret du var ute etter.

http://www.forbes.com/sites/alicegwalton/2014/03/14/amazingly-science-backs-5-second-rule-for-dropped-food/

Men må få spørre, vasker du seriøst gulvet hver dag?

Lenke til kommentar

 

Jeg sto ved kjøkkenbenken for å å skulle spise et stykke ostekake jeg hadde kjøpt. Men da jeg skulle ta det opp av esken føyk det ned langs kjøkkenskapa og videre ned på gulvet. Jeg tok det opp etter 3 sekunder sikkert.. Kan jeg spise det??

Vasker gulvet stort sett hver dag. Det landet med gele og nøttebunnsiden ned.

 

Anonymous poster hash: 86ab2...eea

 

 

Det er klart du kan.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg lite om både best før datoer og åssen mat har blitt oppbevart, Lukter det ikke dårlig eller ser dårlig ut så havner det på brødskiva/Middagsbordet. Jeg har aldri blitt syk av og spise mat kanskje noen andre ikke ville ha spist, Best før dato og siste forbruksdato driter jeg litt i egentlig, Men nå har jo mor og far også gjort dette i alle år og er oppvokst med det så kanskje jeg er bedre rustet vs sånn mat.

 

Og ja spis gjerne rett fra gulvet om du vasker hver dag, Mista mye på gulvet som bare har fått et blås før det havna oppe på asjetten igjen :p

Lenke til kommentar

Du gir ikke nok opplysninger som gjør det mulig å deg et trygt svar.

Selv om du vasker gulvet hver dag, fremkommer det ikke hvor godt du vasker gulvet (klut, mopp, vaskemiddel, etc). Det fremkommer heller ikke om du like etter gulvvasken påfører gulvet substanser som medfører at gulvet har blitt skittent på nytt. I tillegg vet vi ikke heller hvor mange timer etter gulvvasken du mistet kaka i gulvet.

Men under helt normale tilsmussende omstendigheter, som hos normale mennesker, som normalt vasker gulvet en gang i uka, men ikke sjeldnere enn annenhver uke: Vil jeg påstå at det er svært usannsynlig at man pådrar seg noen som helst lidelser eller andre varige skader ved å spise noe fra gulvet som har oppholdt seg der i den korte tid som i kakestykkesaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...