Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal operere ut visdommstann i morgen!


JDMguy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I morgen skal jeg operere ut en visdommstann nede som har kjørt seg litt fast. Den er på en måte rotert 45 grader. Jeg gruer meg ganske og er litt redd, selv om jeg er 18 :p Tannlegen sa det ville ta 15 min, så jeg lurer på om jeg får narkose eller bedøvelse? Og vill jeg ha veldig vondt etterpå, liksom slik at jeg ikke kan trene etterpå? Andre tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får lokalbedøvelse og vil mest sansynlig ikke kjenne noen ting. Jeg fikk med resept på Paralgin forte men brukte den ikke.

Du må sansynligvis gå med en bommulsdott eller noe i kjeften noen timer etterpå (pga. blod) så vet ikke om trening kan bli litt upraktisk. Spør tannlegen når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Er atten selv. Det du må grue deg til er når de setter sprøyten rett inn i munnen, det stikker og gjør skikkelig vondt. Også hvis de ikke bruker sånn ting som holder munnen, kan munnen bli strukket på i hytt og pine, det gjør også vondt. Bare den munnholde-greia er vonnd. Har trukket ut visdomstann to ganger nå, mangler en gang til. Nei, jeg hørte ikke på musikk, men du kan sikkert spørre om å få gjort det ;) Tok sånn 20-25min ja.

 

Selve tannhoggingen vil du ikke merke til noe særlig.

 

Den første gangen jeg skulle trekke, trakk de tannen halv ut med sånn tang, gjorde skikkelig vondt mens de dro og dro og dro. Det gikk uten dramatik though. Men det var fordi de ikke var "spesialister", så den delen foregår nå på et annet tannlegesenter. 

 

Kan bare også si at det er sykt dyrt. Du må betale sånn 600kr for en tann. Bare en liten string er verdt ca 60kr.

Endret av NeEeO
Lenke til kommentar

å trekke en visdomstann er veldig fort gjort, en operasjon kan ta lengre tid.