Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen mulighet til å fjerne en tildelt lærer i skolen?


Anbefalte innlegg

Vi har en gutt som går i første klasse på en skole. De har hatt en lærer som er særdeles godt likt av alle. Hun er slik som en lærer i første klasse bør være: hjelpsom, snill, koselig, men samtidig dyktig til å holde struktur.

 

Nå skal hun slutte, og klassen er tildelt ny lærer. Det er en lærer som de har hatt av og til som vikar, og det er en lærer som de fleste ikke liker. Hun er lite hjelpsom, hun forventer at de skal klare seg mye selv, hun kjefter mye, og er generelt sett en helt annen type.

 

Mange i klassen (ungene) har gått sammen om å lage en trylleformel for å få henne vekk. Det sier litt. Vår gutt begynte å grine når han fikk vite hvem som ble den nye læreren, og det gjorde flere andre også.

 

Kan vi som foreldre gjøre noe for å få en annen lærer, eller er vi maktesløse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må i tilfelle leveres ein skriftleg klage, den må begrunnast tilstrekkeleg og dette kan berre skje dersom læraren utvilsomt ikkje utfører jobben sin i tilfredstillande grad eller oppfører seg på ein måte som har negative følger for borna.

 

Eg kan godt forstå at dykk som foreldre blir oppgitte når borna dykk får uskikka lærarar, men det er desverre lite å gjere med det. Ei lærarinne kan ikkje få sparken fordi ho er sur.

 

Personleg hadde eg sannsynlegvis tatt det direkte med læraren det er snakk om, forklart at eg ikkje godtar slik oppførsel, men prøvd å unngå å formulere meg slik at ho går i forsvarsposisjon, da blir alt fort verre.

Lenke til kommentar

Vel, du kan få en samtale med læreren hvor du tar dette opp? Det er vel ingenting som hjelper mer. Tror ikke akkurat rektor på skolen tar tak i slike saker og ting, det er mest noe man sier: "Jaja, det skal vi ta opp med henne, for all del, slik kan vi ikke ha det.". Også blir det ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...