Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg lærte å sykle var på en parkeringsplass, liten sykkel uten støtte hjul og far trillet meg forover, han sa aldri når han slapp, men bare slapp. Plutselig var det gøy å sykle :new_woot:

 

Kan jo prøve noe lignende? Evnt. spørre sønnen din hvordan han vil lære? Om han ønsker å trene alene, mens du ser på?

 

Kommer seg helt sikkert, tar bare litt tid.

Lenke til kommentar

Du sier sønnen er 6,5 år, men brukeren står det at han er 10?

 

Jeg er ikke 10 år. Min andre sønn var pålogget uten at jeg så det ;)

 

Allerede svart på av trådstarter.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke storebroren hans. Alle lillebrødre ser opp til storebrødre, hvis han viser at det er morsomt eller snakker litt med han så er han kanskje villig til å prøve :) Tror også det er viktig at du gjør det klart at han ikke kommer til å slå seg når han prøver, du skal holde sykkelen og passe på han. Husker jeg syntes det var ganske skummelt med det at det var kun 2 hjul. Da jeg hadde lært meg å sykle på egenhånd slo jeg meg derimot endel, men jeg satt meg alltid opp på sykkelen igjen.

Lenke til kommentar
Tror også det er viktig at du gjør det klart at han ikke kommer til å slå seg når han prøver, du skal holde sykkelen og passe på han.

Synes eg er en dårlig ide. Foreldre skal være en tillitsperson og å si at han ikke vil slå seg er ikke noe man kan stå inne for. Da bryter man tilliten når småen slår seg allikevel. "Jammen du sa eg ikke kom til å slå meg osv". Hva skjer neste gang du sier det samme? :)

 

Eg mener man må finne ut av hvorfor han ikke vil. Er ikke interessen der? Da må dere prøve å vekke interessen, selv om det ikke er sikkert at den i det hele tatt kommer. Kanskje han er redd for hva som skjer? Da må dere gjøre det så trygt som det er fornuftig å gjøre det og lære gutten at det IKKE er farlig å få et skrubbsår eller to(kanskje det vanker en trøsteis til den med skrubbsår?). Er dere sikre på at sykkelen han bruker faktisk passer? Kanskje det er vanskelig/ubehagelig pga feil høyde eller lingende?

 

Men ikke si at han ikke vil slå seg. Sannsynligheten er stor for nettopp dette. Vis at det er lov å prøve OG feile. Slår han seg så har han presset grensene sine. Dette kan dere vurdere å rose.

 

Lykke til. Har nylig lært en seksåring å sykle selv. :) (og ja, hun slo seg et par ganger underveis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...