Gå til innhold

DHL import og fortollingsgebyrer?


Anbefalte innlegg

Prøver å finne prisliste over skjulte avgifter som gjerne kommer (fortollingsavgifter) på import av varer som går over 200 kr grensa, men kan ikke finne en liste over slike, noen her som vet hvor man kan finne slikt?

 

www.dhl.no

 

Virker utrolig useriøst av et selskap å ikke ha slik informasjon lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på det samme selv sist jeg fikk noe levert via dhl, og da fant jeg dette på dhl.no:


DHL legger ut et visst beløp til SKATT. Da forsinkes ikke sendingen ved at vi skal innkreve pengene. Beløpet innkreves derfor ved levering.

Gebyret beregnes av avgiftsbeløpet på følgende måte (alle priser er i NOK):

0 - 499: 130,-
500 - 999: 200,-
1.000 - 4.999: 300,-
5.000 - 9.999: 560,-
10.000 - 24.999: 850,-
Over 25.000: 5% av avgiftsbeløpet

 

Så dersom du bestiller varer for 1000,- vil dhl legge ut 250,- i moms, og du vil faktureres 380,- (250 moms + 130 utleggsgebyr)..

For min del kom dette som en faktura i posten ca 1 uke etter jeg fikk pakken.

kilde:

http://www.dhl.no/no/kontaktsenter/kontakt_express.html
(klikk på fortolling -> andre hendvendelser -> hva er utleggsgebyr)

edit: skriveleif..

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar

... så kommer administrasjonsgebyr, fakturagebyr, lagergebyr, mange-varelinjergebyr, miljøgebyr, utleggsgebyr, importgebyr, bruk-av-truck-gebyr, motorveigebyr, slitasjegebyr, gebyrbehandlingsgebyr, gebyrgebyr og skriveleifgebyr i tillegg.

 

Jeg har fått MANGE sendinger fra DHL, og fakturaene derfra er skyhøye i forhold til andre transportører. Forvent minst 600-800 kr. på en sending med verdi rundt 1000 kr. Minst.

Endret av magnusalex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...