Gå til innhold

Arch og Pacman. Hvordan bruke Pacman til å installere programmer fra CD/DVD?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har installert Arch Linux på den andre PC`en her og installasjonen gikk bra så lenge x86_64 versjonen så det ut som. Og jeg lasta ned endel programvare for Arch Linux og brent dem ut på 2 DVD Plater. Jeg kunne godt tenkt meg å installere disse programmene, men går det an å installere programmer fra CD/DVD via Pacman? Jeg er ikke helt sikker, men det kunne vært greit å fått det til, for da slipper jeg å installere pakke for pakke. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til. Eventuelt hvilke filer jeg skal redigere eller noe. Håper noen har svar.

 

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Jeg har prøvd med nett også, men heller ikke den fant noe extra pakker. Da tenker jeg på Gnome, Xfce, KDE eller noe. Men jeg fikk vel oppdatert base-pakkene her om dagen. Jeg har ikke fått den på nett igjen enda, men når jeg oppdaterte Base-pakkene så var det veldig enkelt å få den på nett. Var bare å installere Ndiswrapper og bruke inf driver. Så måtte jeg gjøre det vanlige med iwconfig osv veit du også kjørte jeg vel dhcpcd tilslutt, så tilslutt var den på nett. Men hvis man kjører Pacman -U pakke så er det vel akkurat det jeg mener. Da må jeg installere pakke for pakke og det tar tid. Finnes det ikke noen enklere måte da?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har installert Arch Linux på den andre PC`en her og installasjonen gikk bra så lenge x86_64 versjonen så det ut som. Og jeg lasta ned endel programvare for Arch Linux og brent dem ut på 2 DVD Plater. Jeg kunne godt tenkt meg å installere disse programmene, men går det an å installere programmer fra CD/DVD via Pacman? Jeg er ikke helt sikker, men det kunne vært greit å fått det til, for da slipper jeg å installere pakke for pakke. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til. Eventuelt hvilke filer jeg skal redigere eller noe. Håper noen har svar.

 

 

Hilsen. wil.

 

Kopier pakkane inn på harddisken, set opp ein lokal pakkebrønn, legg til pakkebrønnen til pacman.conf, pacman -Sy ein-pakke

 

Ved å bruke den framgangsmåten så vil avhengigheter bli håntert av pacman, utan at du treng å dra ein pacman -U for hånd for å legge dei in.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for hjælpa Mr.Elendig, men det er der et av problemene mine ligger. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive i pacman.conf.

Jeg har prøvd litt i pacman.conf, men jeg er ikke sikker på hva jeg skal legge til/endre på. Kan du forklare hva jeg skal redigere/legge til?

Lenke til kommentar
Hei. Takk for hjælpa Mr.Elendig, men det er der et av problemene mine ligger. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive i pacman.conf.

Jeg har prøvd litt i pacman.conf, men jeg er ikke sikker på hva jeg skal legge til/endre på. Kan du forklare hva jeg skal redigere/legge til?

http://wiki.archlinux.org/index.php/Custom_local_repository

 

Ta ein tur innom #archlinux @ freenode vist du fortsatt har problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...