PcPower Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Har hørt noen rykter om at det er muligt å få OSet installert i minnet, er det noen andre som har hørt denne myten? Hvis ja, hvordan fungerer det?
andreasn Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Det er nok umulig. Når du skrur av pcen forsvinner alt som ligger i minnet... Så da er det ikke noe poeng å ha OS'et der :wink:
PcPower Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Skrevet 22. mars 2003 Ja det er det eg og tenkte, men kan det da være snakk om at OSet blir intigrert i en BIOS form, dette må vel være lite praktisk o så fall...?
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 du har da knoppix som ikke trenger hd, legger seg i minnet men du må boote fra cdrom
Absorb Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Har hørt noen rykter om at det er muligt å få OSet installert i minnet, er det noen andre som har hørt denne myten? Hvis ja, hvordan fungerer det? Innstallert har jeg vel kanskje ikke hørt om... som dere nevner er det jo litt dumt ved reboot Men du kan jo ta en kikk på floppyfw http://www.zelow.no/floppyfw/ Det er en linux router/firewall som kjører på internminnet... uten harddisk innstallert i systemet. Måten det fungerer på er at du booter fra en floppy som legger alle nødvendige biblioteker inn i minnet, og vips så har du en god router/firewall
Thlom Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Intel har jo planer om å gjerne BIOS. skal vist erstattes med ett lite OS.
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 DU kan nok ikke ha et OS liggende i minnet, men du kan fint sitte med en tynnklient som laster os'et inn i minnet fra en server på nettverket. Den løsningen du har hørt rykter om er kanskje å ha f eks en CF til IDE converters, for deretter å leggge inn Windows på et compactflash-kort. Det er jo ideelt om du skal på LAN, så kan du bare ta med deg CF-kortet om du skal hjemom en tur
rabagast3 Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Programmet heter hyperos2003. Kan kjøre win95/98/me i ram "hyper drive". Dvs direkte fra ram.her er linken til deres hjemmeside.
kindings Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være umulig, selv som en permanent løsning. Minnebrikketeknologi som ikke slettes når "strømmen er av" er vel ingen nyhet? Man trenger ikke nødvendigvis å bruke RAM moduler til slikt, andre "ultra raske" ikke-mekaniske lagringsmedier bør kunne brukes til f.eks OS. BIOS er som noen nevner her eksempler på at slike moduler allerede er i bruk, så hvorfor ikke OS? Programmet i linken over er slik jeg forstår det en måte å "speile" et allerede installert OS inn i RAMen? Uten at jeg har lest hva som står veldig nøye.
iver89 Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Jeg har lest om et tilleggskort (PCI tror jeg) som man kan installere opptil 4 SDRAM moduler i. Kortet tar strøm fra eget adapter som går til stikkontakten i veggen. På den måten blir ikke minnet slettet hver gang du skur av PCen, bare når du trekker ut kontakten fra veggen. Søk i Google så finner du det sikkert.
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Litt drit om du skal på LAN eller strømmen ryker da
Venruki Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Har hørt noen rykter om at det er muligt å få OSet installert i minnet, er det noen andre som har hørt denne myten? Hvis ja, hvordan fungerer det? Hvem har sakt det? En jeg kjenner er så dum at han kaller sitt nye kabinett NiP Tower fordi det er samme som Heaton.
Fallingwater Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 du har da knoppix som ikke trenger hd, legger seg i minnet men du må boote fra cdromPoenget er at OS'et skal ligge i minnet fra starten av slik at man får en ultra-rask oppstart. Alle OS ligger i minnet når det kjøres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå