Gå til innhold

Windows OS intigrert i minnet

PcPower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noen rykter om at det er muligt å få OSet installert i minnet, er det noen andre som har hørt denne myten? Hvis ja, hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det eg og tenkte, men kan det da være snakk om at OSet blir intigrert i en BIOS form, dette må vel være lite praktisk o så fall...?

Skrevet
Har hørt noen rykter om at det er muligt å få OSet installert i minnet, er det noen andre som har hørt denne myten? Hvis ja, hvordan fungerer det?

Innstallert har jeg vel kanskje ikke hørt om... som dere nevner er det jo litt dumt ved reboot :) Men du kan jo ta en kikk på floppyfw http://www.zelow.no/floppyfw/ Det er en linux router/firewall som kjører på internminnet... uten harddisk innstallert i systemet. Måten det fungerer på er at du booter fra en floppy som legger alle nødvendige biblioteker inn i minnet, og vips så har du en god router/firewall

Skrevet

DU kan nok ikke ha et OS liggende i minnet, men du kan fint sitte med en tynnklient som laster os'et inn i minnet fra en server på nettverket. Den løsningen du har hørt rykter om er kanskje å ha f eks en CF til IDE converters, for deretter å leggge inn Windows på et compactflash-kort. Det er jo ideelt om du skal på LAN, så kan du bare ta med deg CF-kortet om du skal hjemom en tur :p

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være umulig, selv som en permanent løsning. Minnebrikketeknologi som ikke slettes når "strømmen er av" er vel ingen nyhet? Man trenger ikke nødvendigvis å bruke RAM moduler til slikt, andre "ultra raske" ikke-mekaniske lagringsmedier bør kunne brukes til f.eks OS. BIOS er som noen nevner her eksempler på at slike moduler allerede er i bruk, så hvorfor ikke OS?

Programmet i linken over er slik jeg forstår det en måte å "speile" et allerede installert OS inn i RAMen? Uten at jeg har lest hva som står veldig nøye.

Skrevet

Jeg har lest om et tilleggskort (PCI tror jeg) som man kan installere opptil 4 SDRAM moduler i. Kortet tar strøm fra eget adapter som går til stikkontakten i veggen. På den måten blir ikke minnet slettet hver gang du skur av PCen, bare når du trekker ut kontakten fra veggen. Søk i Google så finner du det sikkert.

Skrevet

Hvem har sakt det? :lol: En jeg kjenner er så dum at han kaller sitt nye kabinett NiP Tower fordi det er samme som Heaton. :lol:

Skrevet
du har da knoppix som ikke trenger hd, legger seg i minnet men du må boote fra cdrom
Poenget er at OS'et skal ligge i minnet fra starten av slik at man får en ultra-rask oppstart. Alle OS ligger i minnet når det kjøres ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...