Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil starter ikke etter å ha montert musikkanlegg


Anbefalte innlegg

Har akkurat montert anlegg i Primera P10-en min her, og nå vil ikke bilen starte. Jeg dreit på leggen med å feste ledningen for hovedstrømmen på plussen med en gang, det er bare en liten ledningstump der sikringsholderen sitter. Den klarte jeg selvsagt å sette bortpå minusen, slik at det gnistra littegranne. Som ikke det er nok, så tror jeg at jeg har revet av en tynn, blå ledning som går langs dørkarmen på venstre side, uten at jeg er helt sikker på dette. Mener å huske at den satt fast når jeg begynte, men nå er den revet løs i den ene enden, enden som er fremmi dashbordet.

Noen forslag til hva det kan være som er feil? Anlegget spiller jo, vifter går osv, så skulle ikke tru at batteriet har kvelda.. Dessuten er det jo grønt lys på batteriet enda. Når jeg vrir om tenninga er det imidlertid helt stille, det skjer INGEN ting. Har sjekka alle sikringer, releer osv (som jeg veit av, inne i bilen, til venstre under panseret, midt i motorrommet). Nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Alle lampene i panelet lyser, olje, motor etc - INGEN reaksjon når tenninga vris om, bortsett fra at jeg hører et klikk i et relè helt til høyre i motorrommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det kan være at batterispenningen er for lav til å dra igang startmotoren selv om alle lys og bilstereoen spiller.

 

For å evt. utelukke lav batterispenning så kan du koble startkabler på og prøve å starte bilen igjen da. Får du samme resultat da, er det i allefall ikke pga. for lav spenning.

 

 

Blackburn

Endret av blackburn
Lenke til kommentar

Det spørst nesten ka du har installert i bilen av anlegg.

Har du feks bare såtte i noen høgtalara på hattehyla og noen i frontdørene, så trekker dette veldig lite strøm. Men om du derimot har heve i en sub med forsterker, og spelt en god del som testing før du har testa bilen, kan det være lite strøm på batteriet.

Lenke til kommentar

Funka å trillstarte. Er nok starteren som har fått seg en kavring, vøtt.. Skal skru litt i mårra.

 

 

Spilte ikke mye musikk etter å ha installert anlegget nei, så har ikke tømt batteriet.

 

Nope, ikke startsperre.

 

Har hatt den i gir og ute av gir, ikke noe forskjell.

 

Har kjøpt nytt batteri, er helt likt. Som sagt er det sikkert startmotoren som har hengt seg opp, eller blitt "sveiset" fast av kortslutninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...