Gå til innhold

for lite strøm..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er desinformasjon folkens, det er da slett ikke bare CPUen som bruker strøm som teller med. Her er an kjapp oversikt over typiske verdier som jeg fant et sted:

 

- CPU: 50 - 90W

- Spenningsregulator: 11W

- Chipset: 7W

- Minne: 10-16W

- Hovedkort div.: 5W

- AGP kort: 12W

- PCI kort: 5W hver

- DVD-ROM: 5W

- CD-ROM: 3W

- Harddisk: 8W

 

Det er jo forskjellige kurser som disse komponentene går på, således hjelper det ikke om PSU er på 1000W, hvis den ikke kan levere nok på e.g. +3.3V.

 

Hva som går på hvilken kurs husker jeg ikke 100% i farten. Poenget her er at dette kan gå bra hvis du ikke har alfor mye "stæsj" i maskinen din.

Lenke til kommentar

En annen ting som er umulig å beregne er at noen PSU'er kan gi mer strøm enn oppgitt, og at diverse komponenter (HK, Skjermkort, etc. etc.) kan være mindre 'kresne' på spenninger enn andre.

 

Har selv hatt en 360W PSU som måtte gi tapt mot en 235W PSU, selv om den på 360W var oppgitt til å gi mer strøm enn den andre på alle kursene.

Lenke til kommentar
jeg har bestilt en xp 2500(barton)cpu,lurer på om det blir for lite strøm til den.har 250 watts tower..holder det.?noen som har erfaring med det. :(

 

Det er for lite, jeg hadde en chieftech 250W sf. og da jeg sko slå av etter noen timer online, ville den ikke på igjen med det samme. den måtte rett å slett ha seg en pause! :oops: måtte vente i 10-15 min. for å slå den pc'en på igjen...

Lenke til kommentar

 

- CPU: 50 - 90W

- Spenningsregulator: 11W

- Chipset: 7W

- Minne: 10-16W

- Hovedkort div.: 5W

- AGP kort: 12W

- PCI kort: 5W hver

- DVD-ROM: 5W

- CD-ROM: 3W

- Harddisk: 8W

 

.

 

Du, bruker ikke skjermkortet sånn 80W bare det? De gode dyre raskeste altså. Mener eg leste det her på hardware

Lenke til kommentar

Ok, jeg har 235 ikke nok, IBM'en jeg fikk gratis nekter og dele kontakt med andre saker, Ikke engang floppyen.

Så er det overklokkingen, jeg kan bare presse den opp til det jeg kjører nå stabilt.

Det kan gå med din strømforsyning, hvis du ikke har vifter og Radeon skjermkort. Med GeForce 4 tror jeg det skulle gå fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...