Gå til innhold

"A.I. Disabeled",Problem med Half-Life 2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk startet HL2 opp idag, men komm over ett problem:

 

Når jeg loader for 3. gang (eller 2.) så kommer det: "node outdated" eller noe sånt og etter det kommer det opp "A.I. Disabeled" nede i hjørnet. Det er også "usynlige vegger" som hindrer meg i å gå videre. Jeg kjører 64-bit Vista, og det er ingenting å klage på med tanke på maskinvare...

 

Er det noen som vet hva som er galt? Har lastet ned update til spillet.

 

 

 

- Moffe

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du lykkelige eier av et fenomenalt spill :)

 

Jeg tror jeg har problemet på løsningen din; nemlig 64'bits Vista'en. I likhet med mange andre spill støtter verken XP 64Bitt' eller 64'Bitts Vista spill.

 

Du må nokk bytte ut oprativsystemet eller gjøre dette:

 

Få spillet til å simuleres i vanlig Vista

(hvis det går)

 

Prøv også å reinstalere spillet.

 

Håper det løser seg :)

Lenke til kommentar
Få spillet til å simuleres i vanlig Vista

(hvis det går)

 

Håper det løser seg :)

 

Vet du hvordan dette gjøres? Software er ikke akkurat min sterkeste side.

 

 

Det står "64-bit mode activated" oppe på skjermen på menyen. Betyr dette at oppdateringen jeg lastet ned (eller teknisk sett var det Steam som lastet det ned, men...) gjør at HL2 Støtter 64-bit?

Lenke til kommentar
Hei, du lykkelige eier av et fenomenalt spill :)

 

Jeg tror jeg har problemet på løsningen din; nemlig 64'bits Vista'en. I likhet med mange andre spill støtter verken XP 64Bitt' eller 64'Bitts Vista spill.

 

Gud snakk om å være ignorant.

Anbefaler deg sterkt å oppdatere deg før du kommer med slik en skivebom, Xp og Vista 64 støtter I høy grad spill, dette skjer ved at 32bits kode kjøres gjennom syswow64 og man kan i diverse grad få økt kompabiliteten ved å finjustere spillene det er problem med. Som regel et høyreklikk på den kjørbare hovedfila (.exe) og justere til kompabilitet med det operativsystemet som man ønsker.

 

Nå har det seg faktisk sånn at jeg har orginalen av Half life 2 og Vista 64 bits innstallert og hadde null problem med å starte den via steam, derimot så viser det seg at Piratkopien sliter med å fungere under vista...

Lenke til kommentar
Nå har det seg faktisk sånn at jeg har orginalen av Half life 2 og Vista 64 bits innstallert og hadde null problem med å starte den via steam, derimot så viser det seg at Piratkopien sliter med å fungere under vista...

 

Ja, men nå har det seg sånn at jeg er imot piratkopiering av spill, og kjøpte derfor Orange Box får å få tak i spillene...

Lenke til kommentar

Er det ikke litt letter å bare skrive dette i console?

 

bind "F12" "ai_disable 0;ai_step;ai_resume" (MED hermetegn)

 

Funka gull til meg, jeg hadde bare vanlig vista 32bit når jeg hadde det problemet, iritabelt problem forresten :p

 

Glemte å si at du bare trykker f12 når du får AI disabeled..

Endret av Mr. Fiskum
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...