Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et eksempel på server relatert lag er f.eks tier 2 scenario. Husker ikek hva den heter, men her spiller 12v12 tror jeg. Og brettet er ikke spes stort med masse grafikktunge effekter. Så per definisjon så skal IKKE dette lagge på vanlige pc'er, men fremdeles så virker det til tider utrolig laggy her...

I motsetn til Tier 1 scenario, som fra første stund glir relativt glatt og fint:) Tror det er 12vs12 her også...

Disse scenariosene drives vel av separate servere? Så det vil si at den serveren som driver tier 1 på karak-hirn er bedre enn den som driver tier 2 sin? Elelr så er selve programmeringen bedre i tier 1. Alt dette fikses vel lett med patch tenker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men vanlige slag/spark (hahaha! jeg har ballespark!!) synes jeg er normalt responsive.

Det er ingen gamebreaking bugs for min del. Det er for morro til å bry seg :)

Pongsparket er klassisk ;)

Skrevet (endret)
På min server...Karak-Hirn har nå Destruction hovedby gått opp til level 2:( Mens vi på ordersiden ikke har klart å få Altdort opp fra level 1 enda. Ok..det er mer destructionspillere osv..så greit nok. MEN...når motsatt fraksjon angriper og tar over en by for 24 timer...vil da denne byen miste ett eller flere leveler? I så fall blir det jo svært kjipt for den siden som er i klart undertall...

Mister alle levlene ja. Og det å få en by til lvl 5 er beregnet til å ta måneder, ikke uker.

Her gjelder det å forsvare! :p

Når det er sagt så vil de enten lage enda større køer for den overpopulerte faksjonen eller gi den underpopulerte mer Vpoint og bedre/flere NPCer. Når alt kommer til alt, hvis man er i klart flertall og det blir et "PvE grind" for den overpopulerte siden så vil city sieging ikke starte engang. Man får ca halvparten av nødvendig VPoints fra å holde alle BOs/keeps, resten må man få fra å vinne scenarioer/drepe spillere på slagmarken + litt fra PQs.

Hvis Order føler at de blir slaktet så kan de ignorere RvR fulstendig og destruction får en svært vanskelig jobb med å starte en bykamp.

Endret av Zlash
Skrevet

hmm skjønner..

Lurer på hvordan dette kommer til å bli jeg...

Om det blir for vanskelig å gjennomføre en "by-krig" tror jeg nok mythic kommer til å innføre tiltak som oppfordrer folk til å iverksette angrep..enten i form av spesielle eventer eller noe. For kamp om hovedstadene er jo en svært svært stor del av spillet. Og faktisk det som er det ultimate mål med spillet.

Et eksempel fra mythic sin side er å starte et NPC angrep på en av byene...slik at det gjør det lettere for spillere å faktisk klare å gjennomføre det. Selvsagt må et slikt angrep også gjennomføres mot motsatt side kanskje en mnd senere eller noe..

Kanskje under settingen og eventen;

Order har startet et overaskelsesangrep på the inevitable city..slå dere til styrkene for å overta denne byen osv...

Men dette kan jo ikke gjennomføres før begge byer på en måte har vært på level 5, for ellers hadde folk blitt forbannet etc..

For at et spill skal lyktes...for den vanlige spiller.... så må det alltid være slik at gevinsten av å vinne er myyye større enn kostnaden av å tape..

Skrevet

Men å si at WoW har bedre grafikk blir jo veldig drøyt, ser jo ut som grafikken er bare malt utenpå av en maler som fortet seg å bli ferdig.WAR-grafikken har betraktelig mer dybde og ser mer organisk og virkelig ut samt flere texturer.

WoW grafikken ser jo dau og patetisk ut i forhold til WAR sin - min konklusjon.

Du vet du kan kjøre på AA i WAR også ? Du gjør det bare fra Nvidia/ATI i windows , da blir det like "glatt" som i WoW vettu.

Det er vanskelig å gjøre alle til lags uansett, folk har alltid noe å klage på - alltid.

Vet du hva som skjer? Du merker ikke noe J* forkjell. Øker du maks da får man fps drops hele tiden, og jeg har 8800M GTX. skulle liksom ikke være så tungt spill. selv om det er "morsomt", er det ikke særlig morsomt å se de animasjonene som bare lagger hele tiden.

Skrevet

blir litt mye og lese igjennom over 120 sider for å finne eventuelle svar på ett spørsmål jeg har så spør uten og ha lest alle.

Blir det den samme evige grind grind grind greia i WAR som WOW? og eventuellt gear? samme greia som wow? eller kan man få bra gear som en casual spiller?

Skrevet (endret)
..

Blir det den samme evige grind grind grind greia i WAR som WOW? og eventuellt gear? samme greia som wow? eller kan man få bra gear som en casual spiller?

Mitt inntrykk er :

Virker mye lettere å være sikret et minimums gear som casual (ser da bort fra at man kan grinde seg til honor gear i wow i søvne). Du kan delta i public quests, og være sikret et blått item etter litt innsats fra og med rank 10 (før det er du sikret et grønt). Og du kan kjøre PQ's i alle områdene. Dersom du vinner loot fra pq'et vil også dette være tilpasset deg.

Du kommer også til å rvr'e, og er sikret gear derifra også ettersom du stiger i rank.

I tillegg har du jo drops fra mobs og bosser i instancer. Det finnes ikke resilience, så selv om noe gear sikkert er bedre egnet til visse situasjoner enn annet, vil du ikke ende opp med bra pvp gear som ikke duger i pve, eller omvendt.

DESSUTEN vil alle quewstrewards være individuelle. Er du black orc vil du ALLTID få black orc items i questreward. Du ender aldri opp med gear du ikke kan bruke, kun fra random drops fra mobs.

Du finner/looter også ødelagte items innimellom, som kan repareres til armor/våpen hos en vendor. Disse også vil alltid bli reparert til noe din char kan bruke.

Alt i alt synes jeg det virker veldig greit å være sikret et minimumsnivå på gearet.

Edit : Angående grinding; droprate finnes ikke (skal du ha et ulvehode holder det med å drepe én ulv), og du får xp av pvp(rvr), quests og public quests. Det gjør det lett å variere litt, og det føles ikke grindete.

Endret av Purplehaze
Skrevet
blir litt mye og lese igjennom over 120 sider for å finne eventuelle svar på ett spørsmål jeg har så spør uten og ha lest alle.

for exp går det helt fint med quests og exploring synes jeg, det fine er at du får exp for og gjøre pvp også :) , og du bare kjøper pvpgear for noen sølv så lenge du får rank til og bruke det, tar ikke lengre tid enn et vanlig lvl. og har du ikke tid til raids så kan du faktisk hive deg med på et par public quests og få epic rewards der vist du vinner rollen som man lett kan :) går helt fint som casual det her

Skrevet
går det ann å kjøpe svarte hester? :) hehe...jeg vil helst ha det:) Noen som har sett noen?

har sett mange med hest, men om man kan velge svart det vet jeg faktisk ikke

Skrevet
om det ikke finnes svarte hester så kan du jo prøve en dye merchant.

hehe..ja det var det :cool:

ja..det er jo tidlig i spillet....men vil ha "pimp my mount" opplegg liksom:)

Håper det kommer...jeg orker ikke tanken på en lys brun hest....ekkelt...

Skrevet
Du vet du kan kjøre på AA i WAR også ? Du gjør det bare fra Nvidia/ATI i windows , da blir det like "glatt" som i WoW vettu.

Det er vanskelig å gjøre alle til lags uansett, folk har alltid noe å klage på - alltid.

Jeg kjører faktisk full AA / AF igjennom ATI Tray Tools, til og med med noen tweaks som du normalt ikke får aktivert ;)

Skrevet

Jeg kjører faktisk full AA / AF igjennom ATI Tray Tools, til og med med noen tweaks som du normalt ikke får aktivert ;)

kunne du si hva slags tweaks det er ? Er interisert å prøve det selv :)

Skrevet
Som Dark Elf har man bare ett valg som mount på R20, ingen forskjellige farger eller noe sånt. Det er vel det samme for alle raser?

Virker sånn, og det ser ut til at man enten kan kjøpe en ny mount på 30 og 40, eller oppgradere den man har (er jo bare armoren som forandres, så det er nok en oppgradering).

Står litt om det her : http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Mount

Så jeg kommer til å ri rundt på et villsvin... mens dvergene får.. gudene veit hva det er, men det ser artig ut :thumbup:

Skrevet (endret)

greit nok det dere sier...og alle andre..bedre mount på lvl 30 og 40...

MEN!!!! Er det noen som faktisk har sett disse ingame da? Noe sier meg at dette kanskje er noe som vil komem med tiden...

Og det må jo være folk som er blitt level 30 nå...og 40 også så...

mene..så husker vi wow...rimelig lite utvalg av mounts der også ved launch!

Endret av gamer73
Skrevet

Høyeste ranken jeg har sett på en spiller er 25, og da har man bare første mounten ennå. Og angående hva fremtiden vil bringe tror jeg ikke en gang Mythic er helt sikre på det.

Derimot finnes det jo en del "pimpe" items allerede, som titler og trophies, og det at man kan farge armoren. De legger tydligvis vekt på looks også, så det er vel ikke helt usannsynlig at det kan dukke opp flere mounter etterhvert, eller fargenyanser på de som allerede er.

Det er høy morrofaktor i spillet, og Mythic skjønner at det er morro å se kul ut! :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...