Gå til innhold

TEST: ASUS P4G8X Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, da fikk jeg bekreftet det jeg skrev for et par uker siden da jeg selv tok en test på dette kortet sammen med PE kortet.

Det er litt bedre en PE kortet på std innstillingene og en god del dårligere på overklokking + at det er dyrt.

Res på mitt PE kort kan ses under i sign.

Lenke til kommentar
Ka gjorde dere for å få CPUen overklokket så mye? Trengte dere ekstra vifter og sånn eller bare stilte dere FSP litt høyere opp?

CPU-spenningen (Vcore) ble økt til 1.65V, ellers ble kun FSB stilt høyere. Ingen ekstra vifter eller spesiell kjøling forøvrig ble benyttet. Synes forøvrig ikke en økning fra 2.8 til 3.2 GHz er allverden å hoppe i taket for, men det er en annen sak :)

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at jeg har følgende oppsett:

 

P4G8X

P4 3.06 GHz

Vannkjøling (Aquacomputer)

 

Uten å ha forsøkt så _veldig_ mye, klokket jeg prosessoren fra 3066 MHz til 3450, og der kjører den dønn stabilt ved 1,55 V. Chipsettet er nokså varmt, så det kan vente seg vannkjøling. Det skulle gjøre overklokkingsmulighetene bedre.

 

Jeg har klokket CPU'en til 3692,57 MHz i Vapochillen. Den _kan_ gå høyere, bare jeg finner ut av hva det var som fikk Vapoen til å stoppe. Det kan se ut som at vapochillen ble for varm, eller så er det feil med Chillcontrol.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...