Gå til innhold

Inspiron 910 er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt off-topic kanskje, men det er vel ikke noen som har sett noen benchmarks som bekrefter at SSD (og tenker da på de SSD som blir benyttet i disse mini-maskinene) vs vanlige harddisker, viser at SSD er trege ?

 

Her er en benchmark som sammenligner forskjellige Eee-modeller. Ingen av de er spesielt raske, og en av versjonene (den som selges i Norge) er svært treg.

 

Overføringshastigheten på SSD'er som finnes i disse maskinene er en god del tregere enn moderne harddisker når det gjelder lesehastighet, og i mange tilfeller mye tregere på skrivehastighet. Søketiden er dog svært bra.

 

Finnes flere andre tester rundtomkring også som bekrefter dette.

 

"High-end" SSD'er, derimot, er på god vei forbi vanlige harddisker. Disse finner man ikke i billigmaskiner.

Lenke til kommentar
hva for eposter og dokumenter drivere dere å jobber med?!
Du kan vel forstå at 8 GB kan være for lite for bruk selv kun med internett og dokumenter? Uansett har disse maskinene større kapasitet enn kun epost og internett, de spiller jo fint musikk og video og burde i grunnen kunne kjøre CS1.6 helt fint f.eks. Det eneste som forhindrer alt dette i maskinen min er en treg 8GB SSD, slik jeg kan forstå det :)

 

litt off-topic kanskje, men det er vel ikke noen som har sett noen benchmarks som bekrefter at SSD (og tenker da på de SSD som blir benyttet i disse mini-maskinene) vs vanlige harddisker, viser at SSD er trege ?

Jeg har benchmarket min med HDtach og resultatet var veldig lavt, men siden ZIF-kabelen min ikke passet 1,8" disken har jeg ikke fått testet med harddisk. Skal få rotet frem resultatet i ettermiddag, så kan vi sammenligne hvis noen her har en A150 :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...