Gå til innhold

EB Games - spill uten produktnøkkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke kjøpte jeg Flight Simulator X hos EB Games på Liertoppen. Det skulle jeg aldri ha gjort.

For da jeg kom hjem, hadde installert spillet og skulle taste inn produktnøkkelen, var den ikke der. Jeg ringte Microsoft og spurte om den kunne være andre steder, men Microsoft kunne fortelle at det trolig hadde vært noen luringer å tatt produktnøkkelen. Hvor produktnøkkelen skulle være visste ikke den hyggelige mannen hos kundesupport.

Fra andre fikk jeg vite at produktnøkkelen skulle være med manualen som fulgte med. Hva? Hvilke manual? Et lite hefte, reklame for en joystick og en garantilapp, men ingen manual, bortsett fra den som ligger vedlagt på den ene DVDen.

Jeg ringer EB Games og får beskjed om å komme innom. En liten omvei, ettersom jeg bare kjørte forbi Liertoppen forrige uke, men ok.

I dag var jeg innom med spillet, og butikkbetjenten skjønte raskt at produktnøkkelen var borte. Etter fem minutters leting var den ikke å finne. Heller ikke produktnøkkelen som skulle være til den andre boksen de hadde i butikken. Noe merkelig egentlig, tenker jeg, ettersom alle manualene og DVDene er lagt i skuffen, som kan låses. Det sier jo seg selv at bare ansatte har tilgang.

Nei, den blir ikke å finne. "Du får pengene tilbake". Microsoft Flight Simulator X Deluxe får stå og samle støv i hylla, til en som vil betale ekstra for den. Uten å si noe mer, uten en eneste beklagelse, uten en liten hade, får jeg pengene i hånda.

Er det flere med tilsvarende erfaring? Med manglende produktnøkkel? Hos EB Games? Jeg synes bare det er pussig at det tilfeldigvis skulle gjelde to stykk spill.

Og mer handel hos EB Games? Nei takk, takk for handelen. Når det skal være så tungvint må det finnes andre alternativer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er EBgames sin feil.

Jeg personelig har ikke erfart noe dårlig med butikk-kjeden, men jeg prøver å handle på feks. Spaceworld hvis jeg kan

Endret av kh92no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...