Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke åpnet driver til 3djeparts raidkontroller i xp-innstallasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem når jeg prøver å innstallere OS på det nye raidet mitt. Jeg har fulgt innstruksene til produsent av raidkontrolleren og laget en diskett med driver, men når jeg skal laste dem inn under innstallering av OS så får jeg beskjed om at filen er skadet og at operasjonen er avbrutt.

 

Hvis jeg legger inn driveren når jeg booter fra den gamle OSdisken så er alt julaften og virker som det skal, men finner ikke partisjonene i xp innstallasjonsvindu.

 

Jeg prøvde å lage ny driver-diskett flere ganger, men samme resultat hver gang.

 

OS: XP Professional

Raidkontroller: Promise FastTrak TX4650

4x320gb Samsung disk

 

HK: asus p5q-e

CPU: E8400

Ram: 2x1gb Crucial Balistix 8500

 

 

Er det noen som vet hva problemet kan være og hvordan det kan løses? All hjelp mottas med et stort takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis alt annet feiler, så er det jo mulig å slipstreame driverne siden du allerede har en installasjon av xp gående.

 

 

Med nye drivere på god gammel diskett og litt flaks, så fikk jeg lastet det inn og innstallasjonen av XP fortsatte. Men, da maskinen restarter for å fortsette litt senere så stopper den opp med en blinkende understrek øverst i venstre hjørne.. Rett etter post boot screen og det som dukker opp før lasting av OS, altså. :(

Har prøvd å forandre boot-rekkefølgen og begynne helt fra begynnelsen igjen noen ganger nå, men det stopper opp samme stedet hver gang.

 

Jeg tenkte maskinen kanskje sto å loada, men det er ingen disk- eller cd-aktivitet heller. prøvde å la det stå i 45 minutter, men ingenting skjer.

 

 

Noen som kan hjelpe en stakkar som prøver å sette opp sitt første raid? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...